کارگردان فیلم سینمایی «یه حبه قند» در مراسم اختتامیه هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم 100 اظهار امیدواری کرد اخلاق به جامعه ایرانی و به خصوص به میان بزرگان بازگردد.

به گزارش خبرآنلاین، هفتمین جشنواره فیلم 100 جمعه شب 13 اسفند‌ماه با برگزاری مراسم اختتامیه در تالار اندیشه حوزه هنری و با حضور جمعی از سینماگران و مدیران حوزه هنری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد.

در این مراسم علاوه بر معرفی برترین‌های این دوره از  جشنواره، پنج سینماگر سرشناس ایرانی مورد تقدیر قرار گرفتند: زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور، ابراهیم حاتمی‌کیا، مجید مجیدی، رضا میرکریمی و شهریار بحرانی.

شعار این دوره از جشنواره اخلاق بود و براین اساس بخش‌هایی اخلاقی از فیلم‌های این سینماگران در قالب آنونس پخش و در عین حال موسیقی آن فیلم از سوی گروه موسیقی حاضر روی صحنه نواخته شد.

از میان آثار این سینماگران بخش‌هایی از «میم مثل مادر» ساخته زنده‌یاد ملاقلی‌پور، «آژانس شیشه‌ای»‌ به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، «بچه‌های آسمان»‌ به کارگردانی مجید مجیدی، «خیلی دور، خیلی نزدیک» به کارگردانی رضا میرکریمی و «مریم مقدس» ساخته شهریار بحرانی به نمایش درآمد و در ادامه سازندگان این آثار و همچنین همسر زنده‌یاد ملاقلی‌پور روی صحنه حاضر شدند و هریک در جملات کوتاهی درباره سینما و جشنواره 100 سخن گفتند.

حاتمی‌کیا: هنرمند باید پاسخگوی نگاه مردم باشد
ابراهیم حاتمی‌کیا بعد از دریافت لوح و تندیس یادبود گفت: «حرمت گذاشتن به زمان و وقت اهمیت و ارزش زیادی دارد و باید در مقابل فرصتی که از مخاطب می‌گیریم پاسخگو باشیم.»

او ادامه داد: «زمانی که جوانان پا روی این صحنه می‌گذارند به آنان رشک می‌ورزم و یاد خودم می‌افتم. در سال‌های بعد فیلم‌های 100 ثانیه‌ای به 100 دقیقه‌ای تبدیل می‌شود و این هنرمند است که باید پاسخگوی نگاه مخاطب خود باشد.»

مجیدی: حوزه محل تولد هنری من است
مجیدی مجیدی که فعالیت در سینما را از حوزه هنری آغاز کرده، در ادامه این برنامه گفت: «این مکان برای من خاطره‌انگیز است. این مکام وصفی از بهترین سال‌های عمر من است. آن سال‌های خوب را در اینجا گذراندم و اینجا محل تولد هنری من است.»

او ادامه داد: «عزیزان زیادی اینجا بودند که الان نیستند. ملاقلی‌پور فیلم «سقای تشنه» را روی همین سن برای ما به نمایش گذاشت و این صحنه خاطره‌‌های زیادی برای من دارد؛ هرچند در آن سال‌ها ساده‌تر و صمیمی‌تر بود. در این شب یاد قیصر امین‌پور، سیدحسن حسینی و مرتضی آوینی بخیر و روحشان شاد.»

مجیدی گفت: «یادمان باشد با پول و توصیه و سفارشات هنر تولید نمی‌شود. هنرمند از درون جامعه با پا می‌خیزد و باید چراغی بگیریم تا او را بیابیم و وارد عرصه هنر کنیم.»

میرکریمی: اخلاق به جامعه بازگردد
رضا میرکریمی سینماگری که به تازگی «یه حبه قند» را به تهیه‌کنندگی حوزه هنری ساخته است،‌ گفت: «در جشنواره فیلم 100 فیلم‌های خوبی دیدم. آرزو می‌کنم اخلاق به جامعه ما بازگردد، مخصوصاً در نزد بزرگان ما که بی‌اخلاقی را در جامعه ترویج می‌کنند.»

او ادامه داد: «خیلی باید زحمت بکشیم تا تخریب فرهنگی رخ داده را برطرف کنیم و وضعیت فرهنگ را در جامعه به نقطه اول بازگردانیم. در این میان هنرمندان مسئولیت سنگینی برعهده دارند.»

54143

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 134817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =