۰ نفر
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
پیکاپ ویزا و یا پیکاپ پاسپورت

هنگامی که متقاضی قصد سفر یا مهاجرت به کشوری را دارد که برای ورود به آن نیاز به ویزا می‌باشد، باید با گرفتن وقت سفارت و مراجعه به سفارت مربوطه، مدارک مورد نیاز را به سفارت تحویل دهد و پس از مصاحبه حضوری، سفارت درباره اجازه ورود متقاضی به کشور تصمیم می‌گیرد.

پیکاپ ویزا از سفارت مربوطه در کشورهای واسط

جهت اخذ ویزای برخی از کشورها مانند کانادا، آمرکا و انگلیس متقاضی می‌بایست به سفارت کشور مقصد در کشور واسط مراجعه کند. در این مرحله یا سفارت با ویزای متقاضی موافقت می‌کند و یا درخواست ویزا رد خواهد شد. در صورت موافقت ‌سفارت با ویزا، شخص باید به سفارت کشور واسط برود و جهت الصاق ویزا در پاسپورت خود اقدام کند. در حالت دوم نیز شخص می‌بایست به منظور بررسی عدم صدور ویزا و ارائه مدارک تکمیلی برای درخواست مجدد به سفارت مراجعه‌نماید.

حضور متقاضی در سفارت برای پیکاپ ویزا

در صورت موافقت سفارت با صدور ویزای متقاضی، جهت درج ویزا درون پاسپورت نیازی به حضور شخص نمی‌باشد و پاسپورت می‌تواند از طریق کارگزار تحویل سفارت داده‌شود. به فرآیند ارسال پاسپورت یا گذرنامه به سفارت و درج ویزا در پاسپورت و سپس بازگرداندن آن به متقاضی را پیکاپ پاسپورت یا پیکاپ ویزا (pick up visa) می‌گویند.

قیمت پیکاپ ویزا چقدر است؟

هزینه پیکاپ ویزا برای اخذ ویزای کشورهای کانادا، آمریکا و انگلیس در بازه ای حدود ۳۰ الی ۱۲۰ دلار می باشد که با توجه به نواسانات ارز متغیر است.

مدت زمان پیکاپ ویزا

پیکاپ ویزا معمولاً بین ۷ الی ۱۰ روز کاری زمان می برد تا به دست متقاضی برسد.

فرد تا ۳۰ روز زمان دارد تا برای پیکاپ ویزای کانادا، انگلیس و آمریکا اقدام کند. در صورتی که در این بازه زمانی اقدامی جهت پیکاپ ویزا صورت نگیرد، در این صورت ریجکت خواهید شد.

با توجه به اقدامات لازم پیکاپ ویزا توسط کارگزاران و شرکت های پستی، حدود ۷  الی ۱۰ روز کاری پاسپورت به دست متقاضی می رسد.

انواع پیکاپ ویزا

آژانس مسافرتی قصران گشت یکی از شرکت های مورد اعتماد پلیس گذرنامه در زمینه پیکاپ ویزا می باشد. تمامی پاسپورت ها قبل از ارسال باید توسط پلیس گذرنامه تایید شوند. در این شرکت، خدمات پیکاپ پاسپورت در حال حاضر برای کشورهای کانادا، آمریکا، انگلیس و لیتوانی در دسترس متقاضیان ویزا و همکاران محترم قرار گرفته است.

پیکاپ ویزای کانادا

همان طور که از اسم ویزای توریستی کانادا مشخص است، این ویزا با اهداف توریستی صادر می‌شود. در حال حاضر این ویزا به شکل ویزای مولتی کانادا یا همان ویزای ۵ ساله کانادا در ایران شهرت یافته است. با توجه به اعلام سایت سفارت کانادا به افسران مهاجرت این کشور توصیه می شود که ویزای کانادا تا حد ممکن ویزای مولتی کانادا صادر شود.

در حال حاضر خدمات پیکاپ ویزای کانادا در دفاتر VFS موجود در کشورهای ترکیه (استانبول، آنکارا)، ابوظبی، دبی، ارمنستان، گرجستان و … را انجام می شود.

زمان مشخصی برای خدمات پیکاپ نمی توان تعیین کرد، اما قصران گشت تلاش دارد تا سریع‌ترین خدمات را در زمینه پیکاپ پاسپورت در کشور ارائه ‌دهد.

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزا کانادا نیز ایمیل سفارت، رسید انگشت نگاری و اصل پاسپورت می باشد.

پیکاپ ویزای آمریکا

به دلیل دایر نبودن سفارت آمریکا در تهران، متقاضی ویزا می بایست جهت انگشت‌نگاری و مصاحبه در سفارت‌ آمریکا به کشورهای واسط مراجعه کنند. قبل از این کار فرم های DS-160 و DS 260 سفارت آمریکا را در آژانس از کارشناس مربوطه دریافت خواهید کرد.

خدمات پیکاپ ویزای آمریکا در سفارت‎ آمریکا در کشورهای ترکیه، امارات، آذربایجان، ارمنستان، گرجستانTNT ، قبرس شمالی، اروپا و … پوشش داده می شود.

پیکاپ ویزای انگلیس

سفارت کشور انگلیس با وجود باز بودن در ایران فعالیتی جهت اقدامات ویزا ندارد؛ لذا امکان انگشت نگاری را به متقاضیان ایرانی جهت ویزای انگلیس در کشورهای ترکیه، دبی و ارمنستان می دهد. مسافران جهت اخذ ویزا باید به یکی از مراکز معرفی شده توسط این کشورها مراجعه کنند.

طی مراحل دریافت ویزا در سفارت انگلیس ویزا را همان زمان مراجعه در پاسپورت درج نمی نمایند و پس از ۱۶ روز کاری نتیجه نهایی از طریق ایمیل به مسافر اعلام می شود.

در نتیجه مسافران برای صرفه جوئی در هزینه و زمان، اخذ ویزا را به آژانس هایی که در این زمینه تخصص دارند، می توانند واگذار کنند. در حال حاضر خدمات پیکاپ ویزای انگلیس در سفارت استانبول، آنکارا، دبی توسط شرکت پست Empost ، استانبول (توسط کارگزاران)، ارمنستان (توسط کارگزاران) و… انجام می شود.

مراحل درخواست پیکاپ ویزا

· تحویل پاسپورت، نامه یا ایمیل صدور ویزا به شرکت

· بررسی مدارک فرد متقاضی ویزا توسط کارشناس مربوطه

· پذیرش فرم وکالت (مختص کشور آمریکا)

· انتقال مدارک و پاسپورت به سفارت کشور مورد نظر

· تحویل ویزای ضمیمه شده به پاسپورت به متقاضی

خدمات اخذ پیکاپ فوری به عنوان یکی از اصلی‌ترین خدمات قصران گشت، از اهمیت بسیاری برای مدیران مجموعه چه از منظر تسریع حداکثری و چه از منظر کیفیت خدمات برخوردار است. از این رو با هدف ارائه هر چه سریع تر خدمات پیکاپ پاسپورت و به حداقل رساندن زمان انتظار پیکاپ برای متقاضیان محترم را در نظر داریم.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1348610