سخنگوی قوه قضاییه: عده‌ای در پرونده هواپیمای اوکراینی بازداشت شده‌اند

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در خصوص رسیدگی به جرائم سیاسی و انتخاباتی در انتخابات آینده و پرونده شلیک به هواپیمای اوکراینی توضیح داد.

به گزارش خبرآنلاین، غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین درباره آمادگی قوه قضاییه برای رسیدگی به جرایم سیاسی و انتخاباتی در انتخابات پیش رو گفت: ما تاکید کرده ایم هیات های اجرایی و نظارت اقدام کنند برای پیشگیری از جرایم انتخاباتی. ما دنبال این هستیم که جرم سیاسی اصلا اتفاق نیفتد. برای جرایم انتخاباتی شعب ویژه تعیین کرده ایم و شعب ویژه جرایم تشکیل شده و به آنها آموزش داده شده است. به این شعب تاکید شده است به جرایم انتخاباتی در حداقل زمان و با رعایت چهارچوب قانونی رسیدگی شود.

او ادامه داد: ما جاهایی استثناهایی داریم که نمی توان قبل از انتخابات، به آن رسیدگی کنیم. مثلا جرایمی که مستلزم بازداشت کاندیدا است را نمی توان قبل از انتخابات انجام داد. ما تاکید کرده ایم به سایر جرایم قبل از انتخابات رسیدگی شود. جاهایی زمان دست ما نیست و بایستی این تشریفات مراجعات شود. مثلا قانون بین زمان ابلاغ و زمان تشکیل جلسه فرصتی گذاشته است. ما نمی توانیم قانون را نقض کنیم. قانون بین زمان رسیدگی به اعتراض به رای مهلت گذاشته است. تاکید کرده ایم در چهارچوب مقررات قانونی در شعب تخصصی و به صورت قانونی رسیدگی صورت گیرد.

پرونده شلیک به هواپیمای اوکراینی

خبرنگاری درباره پرونده شلیک به هواپیمای اوکراینی و انتشار فایل صوتی جدید در این ارتباط سئوال کرد. اسماعیلی گفت: من عدد بازداشت شده ها را اعلام نکردم. این پرونده ابعاد مختلف اقتصادی، قضایی، بین المللی و فنی دارد. بعد قضایی به ما برمی گردد. پرونده تشکیل و اقدامات متعددی انجام شده است. از ۹ گروه کارشناسی در این ارتباط بهره گیری می کنیم تا زوایای اثرگذار در پرونده بهره می بریم. تمام ابعاد در حال انجام است. از برخی افراد به عنوان مطلع و از برخی به عنوان متهم تحقیقات شده است برای برخی از آنها قرار تامین صادر شده و برخی بازداشت شده اند.

اسماعیلی گفت: حقوق خانواده های جانباختان دغدغه ما است و در کنار رسیدگی قضایی، مدافع حقوق شهدای این سانحه هستیم و هر یک از این خانواده ها شکایت یا ادعا در ارتباط با اصل حادثه یا اموالی که همراه این مسافران بوده است، می توانند به سازمان قضایی نیروهای مسلح مراجعه کنند.

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1349031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =