۱۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در شاهرود برگزار می‌شود

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهروددر گفتگو با خبرنگاران گفت: کارگروه ورزش و جوانان ستاد بزرگداشت دهه فجر ۱۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی با همکاری دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان مجید محمدی هدف از اجرای این برنامه ها را ارتقای غرور ملی و اعتماد به نفس در بین جوانان دانست وافزود: مسابقات قهرمانی شهرستانی هم اکنون آغاز شده و فعالیت های همگانی نیز در برنامه های این دهه قرار دارد.

محمدی به برگزاری پیاده روی خانوادگی، کوهنوردی خانوادگی ، دوچرخه سواری و دو همگانی نیز اشاره کرد و ابراز داشت: تلاش می شود با برگزاری این فعالیت ها شور و نشاط  اجتماعی  در شهروندان افزایش یابد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود از برگزاری طرح ملی "فجر تا نوروز" در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: افزایش مشارکت جمعی و خانوادگی از هدف های این برنامه است  که از یکم بهمن تا بیستم فروردین ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.
محمدی با بیان اینکه پنج جشنواره ورزش های جانبازان و معلولان برگزار می شود، افزود: جشنواره هنرهای رزمی در هفت رشته، بیستم بهمن در سالن تختی این شهرستان انجام می شود.

وی با بیان اینکه پیست موتورسواری بزودی گلنگ زنی می شود، اظهار داشت: این پیست ویژه موتور کراس بوده و در بالا دست استادیوم ۱۵ هزار نفری جانمایی شده، در سامانه تدارکات دولت بارگذاری و پیمانکار نیز مشخص شده است.
محمدی از تخصیص اعتبار ۳۹ میلیارد ریالی برای اجرای ۱۴ طرح خبر داد و افزود: فعالیت های آموزشی و دانش افزایی از جمله تئوری مربیگری درجه سه، داوری درجه سه فوتسال و مربیگری بدمینتون در حال برگزاری است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود بابیان اینکه اجرای ورزش صبحگاهی ویژه مدیران در پارک‌ها از بهار ۹۹ اجرا ی می‌شود، ابراز داشت: تلاش شد تا ماهی یک‌بار پیاده‌روی خانوادگی در سطح روستاهای شهرستان اجرا شود که ماحصل آن کسب رتبه برتر هیئت ورزشی روستایی و عشایری طی سه سال گذشته می‌توان اشاره کرد.

محمدی بابیان اینکه فردی که در هیئت پزشکی ورزشی دارای کارت بیمه است یک ورزشکار سازمان‌یافته قلمداد می‌شود، تصریح کرد: این میزان سال ۹۵ به عدد ۱۳ هزار نفر، سال ۹۶ حدود ۱۴ هزار و ۶۲۲ نفر و سال ۹۷ به میزان ۱۵ هزار و ۸۵۵ نفر رسید که این آمار نشان می‌دهد دو هزار و ۲۸۵ نفر به افراد اضافه‌شده است.

وی بابیان اینکه تا پایان سال ۹۴ به میزان ۵۲ مجوز پروانه فعالیت ورزشی داده شد که باشگاه‌های خصوصی در آن کار می‌کردند، افزود: تاکنون ۱۲۸ مجوز پروانه فعالیت صادر شد که از ۹۵ حدود ۵۰ درصد افزایش داشت و از دهه فجر سال قبل تا همین اکنون ۱۵ مجوز ارائه‌شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود بابیان اینکه طبق ماده ۲۷ مبنی بر حفظ و نگهداری اماکن ورزشی، سه مکان استخر سمیه، استخر بسطام و سالن بسکتبال والیبال تختی به بخش خصوصی واگذارشده است، ابراز داشت: کل اعتبارات تملک دارایی سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که تنها ۴۰۰ میلیون از این مبلغ می‌بایست صرف تعمیرات می‌شد و این در شرایطی که ۶۵ مکان ورزشی در شاهرود وجود دارد و امکان رسیدگی به همه آن‌ها فراهم نیست.

محمدی بابیان اینکه از دهه فجر سال گذشته تا امسال هشت خانه ورزش روستایی به آمار اضافه‌شده است، تصریح کرد: هم‌اکنون ۳۵ خانه ورزش روستایی در شهرستان وجود دارد که قابل استفاده برای همه افراد است.

وی بابیان اینکه از دهه فجر سال گذشته تاکنون سه مکان ورزشی به بهره‌برداری رسید، افزود: کلینیک پزشکی ورزشی با ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار دولت و ۳۰۰ میلیون تومان توسط فدراسیون، زمین چمن مصنوعی بسطام با ۵۵۰ میلیون تومان و فاز یک زورخانه مجن از جمله این طرح‌ها را شامل می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود بابیان اینکه امید می‌رفت فاز یک استادیوم ۱۵ هزار نفری ۲۲ بهمن امسال به بهره‌برداری برسد، ابراز داشت: به دلیل شرایط نامساعد جوی کار با چالش‌های مواجه شد که طبق پیش‌بینی‌ها پایان فروردین یا اردیبهشت به نتیجه می‌رسد.

وی بابیان اینکه سالن سه‌هزارنفری نیز ۱.۵ میلیارد تومان تخصیص اعتبار دارد، افزود: آغاز عملیات اجرایی این مجموعه قبل از ۱۴۰۰ است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1349371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =