نگاهی به بلیت فروشی در لیگ‌برتر انگلیس؛هوادار حرف اول و آخر را می‌زند

کلا برای‌مان عادت شده که هر بار بازی مهمی در فوتبال ایران بخواهد برگزار شود و انتظار داشته باشیم با استقبال گسترده تماشاچیان رو به رو شود، باید منتظر یک اتفاق دیگر نیز باشیم: اختلال در سیستم فروش آنلاین بلیت.

حسین خلیلی : از هفته‌ها پیش که اعلام شد امروز قرار است دربی مهم پایتخت برگزار شود، یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مهم طرفداران این دو تیم، خرید بلیت بازی بود. با شروع این پروسه از ابتدای همین هفته، مشخص شد این نگرانی چندان هم بی مورد نبوده است. ظهر دیروز و در حالی که حدود سه روز از آغاز این روند گذشته بود، مسئولان اعلام کردند حدود 24 هزار بلیت فروخته شده است. این را هم باید در نظر گرفت که آن 24 هزار نفر تا ظهر دیروز بعد از بارها اختلال در سایت فروش،  توانستند جواز ورود به ورزشگاه آزادی را به دست بیاورند. این در حالی است که گفته شده در نهایت 57 هزار بلیت به فروش می‌رسد و این یعنی که حدود 27 درصد از صندلی‌های ورزشگاه آزادی اصلا از طریق آنلاین فروخته نمی‌شود.  

به همین بهانه بد نیست نگاهی کوتاه و مختصر به روند بلیت فروشی در لیگ برتر انگلیس داشته باشیم. همانطور که سایت رسمی لیگ برتر فوتبال انگلیس اعلام کرده، هر فردی که می‌خواهد بلیت بازی تیم محبوب خود را بخرد، فقط کافی است به سایت رسمی آن باشگاه برود و بلیت را بدون هیچ دردسری یا به صورت آنلاین و یه به صورت تلفنی خریداری کند. علاوه بر این، سایت رسمی هر باشگاه، چند منبع دیگر آنلاین معرفی کرده که طرفداران می‌توانند به راحتی با مراجعه به آنها، بلیت بازی را بخرند. آنچه که مشخص است، این است که اتحادیه فوتبال انگلیس هیچ دخالتی در این روند ندارد و تمام این کار بر عهده خود باشگاه‌ها است.

در ادامه بد نیست نگاهی به این بیاندازیم که باشگاه‌های انگلیسی و به خصوص تیم‌های حاضر در لیگ برتر، چطور بلیتها را به طرفداران خود اختصاص می‌دهند. اولویت اول و اصلی باشگاه‌ها، آن دسته از هوادارانی هستند که بلیتهای یک فصل را پیش خرید می‌کنند. در ادامه، اولویت دوم متعلق به آن دسته از هوادارانی است که به صورت رسمی به عضویت باشگاه هواداری در آمده‌اند. اولویت آخر که البته تیم‌های بزرگ انگلیس چندان به سمت آن نمی‌روند، فروش عمومی است. 

مساله دیگر در مورد خرید بلیتها این است که شما قرار است بلیت کدام تیم را بخرید و اینکه آن تیم قرار است مقابل چه حریفی قرار بگیرد. هر تیم در این زمینه، ردیف‌ها و قیمت‌های مختلفی دارد. به عنوان مثال، اگر منچستر یونایتد قرار باشد مقابل من‌سیتی قرار بگیرد، بلیتها به هیچ وجه در حالت عمومی به فروش نمی‌رسد زیرا در آن صورت هیج بلیتی باقی نمی‌ماند و بسیاری از هواداران رسمی ممکن است امکان خرید بلیت را پیدا نکنند.گزینه دیگری که بسیاری از باشگاه‌ها در سایت خود قرار داده‌اند، این است که اگر فردی بلیتهای فصل را پیش خرید کند و برای یک بازی نتواند از آن بلت استفاده کند، می‌تواند در همان سایت باشگاه این بلیت را بفروشد تا هم حق  او ضایع نشود و هم اینکه هوادار دیگری بتواند آن بازی را از نزدیک تماشا کند.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1349537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عطا دانش IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    0 0
    پناه بر خدا چقعععععععععععععععع شبیه فوتبال ایرانه
  • عطا دانش IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۸
    1 0
    پناه بر خدا چقعععععععععععععععع شبیه فوتبال ایرانه