واکنش مادورو به حضور گوایدو در کاخ سفید

فارس نوشت: «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته (چهارشنبه) طی سخنرانی در «کاراکاس» تصریح کرد که سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، آمریکا را به سمت جنگ با ونزوئلا سوق می‌دهد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، مادرو ضمن انتقاد از سیاست‌های رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ونزوئلا گفت: «سیاست‌های بیمارگونه ترامپ در قبال ونزوئلا، در نهایت ایالات متحده را در معرض تقابل با ونزوئلا قرار می‌دهد».

مادرو همچنین خواستار توقف مداخله ایالات متحده آمریکا در امور ونزوئلا شد.

اظهارات رئیس‌جمهور ونزوئلا در حالی مطرح شد که بامداد چهارشنبه، ترامپ در سومین سخنرانی سالانه خود در جلسه کنگره از «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا که در آنجا حضور داشت، تقدیر کرد و وی را «رئیس‌جمهور حقیقی و قانونی ونزوئلا» خطاب کرد و در سیاستی مداخله‌جویانه گفت که ایالات متحده آمریکا خواستار «احیای دموکراسی» در ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا است».

از طرف دیگر، اخباری منتشر شده که نشان می‌دهد رئیس‌جمهور آمریکا بعد از آنکه رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا را به عنوان میهمان ویژه به سخنرانی سالیانه خود در کنگره آمریکا دعوت کرد، در کاخ سفید هم از او میزبانی کرده است.

آمریکا از سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی گوایدو را به عنوان «رئیس‌جمهور ونزوئلا» رسمیت شناخته و از آن زمان در حال اعمال انواع فشارهای اقتصادی، سیاسی و تهدیدهای نظامی علیه دولت قانونی «نیکلاس مادورو» بوده است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1349646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =