۰ نفر
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
تمدن آسیایی به سبک تایلند!

کاخ پادشاهی بانکوک و معبد بودای زمردین مجموعه ای از ساختمان های مختلف است که طی دویست سال، سکونتگاه تمامی پادشاهان تایلند به شمار می رفته است. این کاخ را از جنس چوب ساخته اند و در طی قرون مختلف بر استحکام آن افزوده اند.ابتدا مساحت آن حدود ۵۱۰ کیلومترمربع بود اما با گذشت زمان به ابعاد کنونی 600 کیلومتر مربع رسیده است.

تایلند یکی از کشورهایی است که به سبب زیبایی های طبیعی، شهرهای پیشرفته و فرهنگ متفاوت همواره مورد توجه گردشگران بوده و هست. این کشور در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته و کلان شهر بانکوک پایتخت آن است.بانکوک با جمعیت 11 میلیونی خود، جدا از به روز شدن و پیشرو بودن در میان شهرهای جهان، به دلیل پیشینه غنی، سرشار از هنرهای سنتی، معماری کلاسیک مخصوص این منطقه و سایر جنبه های فرهنگی مردم تایلند است. سفر به شهرهای بزرگ و مهم جهان مانند بانکوک، امروزه به یک عادت تبدیل شده اما هنوز هم می توان یک سفر متفاوت و منحصر به فرد به این کشور داشت و چیزهایی را تجربه کرد که دیگران از انجام آن ها بی خبر بوده اند. این کلان شهر تایلند، از دو فرودگاه برای پروازهای داخلی و بین المللی بهره می برد؛ فرودگاه بین المللیاین شهر، سووارنابومی (Suvarnabhumi)نام دارد و در فضایی به مساحت 7400 هکتار احداث شده است. نام این فرودگاه به معنای سرزمین طلایی بوده و از یکی از امپراطوری‌های جنوب شرق آسیا گرفته شده است. برج مراقبت این فرودگاه، از بلندترین برج های مراقبت در جهان به حساب می آید و ساختمان آن نیز چهارمین فرودگاه تک پایانه‌ای جهان محسوب می شود. در مقابل،فرودگاه بین المللی دن موئنگ قرار دارد که مردم محلی این شهر، آن را به فرودگاه قدیمی بین المللی بانکوک نیز می شناسند. این فرودگاه یکی از قدیمی ترین فرودگاه های آسیا و حتی جهان است و در سال 2015 توانست عنوان بزرگترین فرودگاه ارزان جهان را به خود اختصاص دهد.جهت رزرو بهترین تورهای تایلند همین حالا اینجا را کلیک کنید.

با جاذبه های گردشگری بانکوک آشنا شوید

زمانی که به تایلند سفر می کنید، بدون شک باید زمانی را برای بازدید از جاذبه های گردشگری آن صرف کنید. در جای جای این کشور می توان تالارهای مذهبی متفاوتی را پیدا کرد که هر یک از زیبایی های منحصر به فردی برخوردارند.

کاخ پادشاهی بانکوک و معبد بودای زمردین مجموعه ای از ساختمان های مختلف است که طی دویست سال، سکونتگاه تمامی پادشاهان تایلند به شمار می رفته است. این کاخ را از جنس چوب ساخته اند و در طی قرون مختلف بر استحکام آن افزوده اند.ابتدا مساحت آن حدود ۵۱۰ کیلومترمربع بود اما با گذشت زمان به ابعاد کنونی 600 کیلومتر مربع رسیده است.

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، تالار های مذهبی مختلفی در گوشه گوشه این کشور پراکنده شده است که از بزرگترین و مهم ترین آن ها می توان به وات آرون (Wat Arun) اشاره کرد. تصویر این تالار مذهبی را در تمام بروشورهایی که درمورد تایلند منتشر می شود، می توانید مشاهده کنید. این ساختمان از قسمت های مختلفی تشکیل شده است و هر یک از پادشاهان تایلند، بخشی را به این مجموعه زیبا اضافه کرده اند.

از دیگر جاذبه های بسیار مهم در بانکوک می توان به بازار چینی ها در این شهر اشاره کرد. در این بازار، می توانید از غذاهای شرقی بچشید و در غرفه های مختلف بچرخید و خرید کنید. درصورتی هم که اهل خرید سوغاتی هستید، باید بگوییم این بازار یک گزینه بسیار مناسب برای خرید انواع سوغاتی است. همچنین، قیمت ها در این محدوده، از سایر نقاط بانکوک ارزان تر است.

یکی دیگر از محله هایی که حتما باید در تایلند به آن ها سر بزنید، میدان سیام است. این میدان شهر، محیطی زیبا و لوکس به شمار می آید. میدان سیام در تایلند از نقاط پر بازدید این شهر استو قیمت ها در این محدوده بالا هستند. مجتمع های خرید در این منطقه همواره پر طرفدار هستند و دوستداران خرید، وقت زیادی را در این مجموعه ها می گذرانند.

برای مقایسه و رزرو آنلاین بلیط هواپیما بانکوک با اطمینان خاطر به وبسایت الی گشت مراجعه کنید:

http://www.eligasht.com/ticket/بلیط-هواپیما-بانکوک/

غذاهای تایلندی، تمام لذتی که می توانید از چشایی ببرید!

غذاهای تایلندی، یکی از غذاهایی است که از حد سنت و کشور گذشته و سال های طولانی است که جنبه ای بین المللی پیدا کرده؛ به طوری که کمتر کشوری را پیدا می کنید که رستوران های تایلندی در آن به وفور پیدا نشود. با این وجود، برخی از این غذاها از دیگران معروف تر و پرطرفدار تر هستند.

یکی از معروف ترین غذاهای تایلند و شناخته شده ترین غذایی که با نودل تهیه می شود، پدتای (Pad thai) است. در پخت این غذا از نودل که رشته هایی شبیه ماکارانی هستند، پیاز، بادام زمینی، تخم مرغ، میگو و سس مخصوص تشکیل می شود و طعم آن شهرتی جهانی را برای تایلند به ارمغان آورده است؛ اما اگر به دنبال سالادی دلپذیر و خوشمزه هستید، می توان به جرات گفت می توانید بهترین سالاد دنیا را در این کشور پیدا کنید. سام تام (Som Tum) سالادی تند و ترد است که برای درست کردن آن از میگویا خرچنگ و بادام زمینی استفاده می شود. علاوه بر این، مواد دیگری نیز در این سالاد به کار می رود که از جمله آن می توان به مثل لوبیا سبز، سیر، هویج، کلم و گوجه فرنگی اشاره کرد.

اگر هم از طرفداران سوپ و غذاهای آبکی هستید، تام یام گونگ (Tom Yum Goong) می تواند یک انتخاب بسیار عالی از منوی پیش روی شما باشد.این وعده غذایی در واقع یک جور سوپ میگوی تند به حساب می آید که در آن ادویه هایی از جمله موسیر، فلفل، سبزیجات خشک و… به کار رفته است که طعمی بینظیر و فوق العاده را به این سوپ می دهد.

از غذاها، فرهنگ و سنت تایلند هرچه بگوییم، کم است. بهترین راه حل شاید این باشد که خود بار سفر ببندید و راهی پایتخت این کشور حیرت انگیز شوید تا از نزدیک تمامی این شگفتی ها را از مشاهده کنید. اگر قصد سفر به این کشور زیبا را دارید برای دریافت اطلاعات کامل و رزرو آنلاین هتل های تایلند اینجا را کلیک کنید.

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1349680

برچسب‌ها