عصر جمعه جشنواره فیلم فجر تحت تاثیر فیلم خروج ابراهیم حاتمی کیا بود. فیلمی که خودش به شدت آن را می ستاید و می‌گوید بیستمین اثر کارنامه هنری‌اش کاری ماندگار خواهد بود اما منتقدانش که از دل روزنامه نگاران هر دو طیف سیاسی بودند بارها به او گفتند این فیلم پایین‌تر از اندازه‌های حاتمی‌کیاست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، آنچه اما این فیلم را جنجالی کرده نه محتوای انتقادی یا شعارزده قصه که ادعای ابراهیم حاتمی کیا به تقلب در آرای مردمی است. او می گوید آرای مردمی فیلمش را دستکاری و مهندسی کردند و این بار اول هم نیست. 

حاتمی کیا که ساخته آخرش از به وقت شام در فهرست پر فروش‌های گیشه در سینمای ایران در سال اکران شان هم نبوده ، در جشنواره امسال باور دارد آرای خروج طبیعی نیست.

اما روی انتقاد این فیلمساز به کیست؟

او که در فیلمش به چند مقام دولتی طعنه زده ، آیا آنها را عامل این اتفاق می داند؟ بر اساس این گفته های شب گذشته او ، می توان دید حاتمی کیا برای ساخت فیلم جدیدش از دولت کمک گرفته و حتی اعضایی از دولت که او به آنها طعنه زده در همان نشست به او خسته نباشید گفتند. حاتمی کیا می گوید دولت از او حمایت کرده است.

شمارش آرای مردمی جشنواره بر عهده تشکیلات خانه سینماست و به نظر می رسد دوباره حاتمی کیا سراغ دعواها و اختلافات صنفی قدیمی دو طیف مختلف جامعه هنری رفته اما بزودی احتمالا خروج هم اکران می شود و در اکران ۹۹ مشخص می شود فیلم او چقدر می فروشد و آیا واقعا فیلم او  مورد جفا قرار گرفته یا همچون چند ساخته آخر، استاد تریبون جشنواره آتشین انتقاد کرده است.

۴۱۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1350149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =