عدم انسجام بین مسئولان مانع رقم خوردن اتفاقات بزرگ می‌شود

با تقویت دوستی‌ها و انسجام‌ها می‌توان پیوندهای عمومی در جامعه را نیز مستحکم‌تر کرد و به دنبال آن سرمایه اجتماعی را ارتقا بخشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در کاشان ، مهدی جمالی‌نژاد در همایش کاشان در آستانه تحول، با اشاره به چالش‌ها و مشکلات فراوان کشور در طول ۴۱ سال اخیر و همچنین مسائل ایران اسلامی از ابتدای سال تا کنون نظیر بلایای طبیعی، تشدید تحریم‌ها و تهدیدها و..بیان کرد: هیچ یک از این مشکلات نمی‌تواند تهدید جدی باشد اما تزلزل اعتماد بین مردم و مسئولان و نیز شکاف و فاصله میان ملت و دولتمردان می‌تواند تهدیدی جدی برای نظام جمهوری اسلامی محسوب شود.
وی تأکید کرد: در صورت عدم انسجام میان مسئولان، اعتماد عمومی خدشه‌دار شده و به تبع آن دیوار بی‌اعتمادی بین آنها و مسئولان ایجاد شده و بسیاری از اتفاقات مهم و توسعه‌محور پدید نمی‌آید.
معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با تأکید بر همدلی و صمیمیت میان مسئولان و تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران در عین اخلاص، رفاقت و همدلی گفت: در غیر این صورت هیچ یک از تلاش‌ها و فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی به ثمر نمی‌نشیند. 
جمالی‌نژاد تصریح کرد: با تقویت دوستی‌ها و انسجام‌ها می‌توان پیوندهای عمومی در جامعه را نیز مستحکم‌تر کرد و به دنبال آن سرمایه اجتماعی را ارتقا بخشید که در نتیجه به افزایش و تضمین امنیت در حوزه‌های مختلف منجر می‌شود.
وی، به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران اشاره کرد و گفت:رهنمودهای معظم له مبنی بر حرکت به سوی قوی شدن، چراغ هدایت و ترسیم کننده مشی کشور در آینده است، اقتداری که نه تنها در حوزه نظامی و پشتیبانی بلکه همه عرصه‌ها را شامل می‌شود.
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، سه جزء اقتدار و امنیت را خاطرنشان و عنوان کرد: علاوه بر قدرت خدادادی، دو قدرت اکتسابی و گفتمانی وجود دارد که ایران اسلامی از هر سه نوع به خوبی بهره‌مند است.
جمالی‌نژاد، لازمه تحقق و بروز عینی این مولفه‌های اقتدار را داشتن همدلی، اتحاد، یکپارچگی و انسجام دانست و تأکید کرد: این امر اقتدار واقعی را برای کشور به ارمغان می‌آورد.
46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1350273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =