ثبت شکایت ۱.۱ میلیارد دلاری علیه ایران در کانادا

مهر نوشت: وکلای کانادایی به نیابت از بستگان قربانیان پرواز ۷۵۲ اوکراین، پرونده‌ای جهت دریافت غرامت به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار کانادا (۱.۱ میلیارد دلار آمریکا) در دادگاه‌های این کشور گشوده‌اند.

به گزارش رویترز، «مارک آرنولد» وکیل شناخته شده کانادایی که قبلاً نیز در پرونده دیگری وکالت ضبط دارایی‌های ایران در این کشور را با موفقیت به انجام رسانده بود، اکنون می‌خواهد پرونده غرامت بازماندگان قربانیان کانادایی هواپیمای اوکراینی را جلو ببرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داده نام شاکی اصلی درخواست غرامت پنهان نگاه داشته شده تا خانواده وی در ایران با مشکل نشوند. به همین علت شاکی پرونده با نام مستعار «جان داو»، از اعضای درجه یک خانواده «جک داو» معرفی شده است.

در جریان سرنگونی هواپیمای اوکراینی ۱۷۶ نفر از جمله ۵۷ شهروند کانادایی که عمدتاً دوتابعیتی بودند، همچنین چندین شهروند اوکراین، افغانستان و بریتانیا و شهروندان خود ایران کشته شدند.

به نوشته رویترز، قبلاً کانادا در پرونده دیگری دارایی‌های جمهوری اسلامی از جمله دو ساختمان را ضبط کرده و به فروش رسانده بود و معلوم نیست آیا ایران اساساً دارایی دیگری برای ضبط شدن در کانادا دارد یا نه. آرنولد می‌گوید پرونده برای سال‌ها باز خواهد ماند و حکم ضبط دارایی‌های ایران در آینده نیز پی‌گیری خواهد شد.

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1350294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =