رویکرد علاوی در مقابل آمریکا چگونه است؟

فارس نوشت:  «صباح العکیلی» تحلیل‌گر سیاسی عراق از عزم دولت جدید عراق برای توقف دخالت های آمریکا و مزدورانش در امور داخلی این کشور خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: سفارت آمریکا همچنان بر دخالت در امور داخلی عراق اصرار دارد. امری که با رد و واکنش ریاست پارلمان و برخی گروه‌های سیاسی کشور مواجه شد و آن را دخالت آشکار در امور عراق و نقض قوانین بین‌الملل تلقی کردند. این امر مستلزم دخالت وزارت خارجه و اتخاذ موضعی در قبال این دخالت‌های مستمر و مکرر است.

العکیلی افزود: شیخ «قیس الخزعلی» نیز درباره فعالیت مزدوران آمریکا در عراق هشدار داد و این امر نشان می‌دهد که دستی سیاسی برای حمایت از منافع آمریکا وجود دارد که به دنبال هدف قرار دادن نیروهای امنیتی و تشدید تنش در عرصه داخلی عراق است. 

وی توضیح داد که دولت باید هویت این افراد که عامل تشدید تنش‌ها در عراق به ویژه در نجف اشرف و الناصریه هستند، و نیز نتایج تحقیقات درباره جرایم ارتکابی سفارت‌خانه‌های آمریکا و امارات در بغداد را افشا کند.

این کارشناس عراقی تصریح کرد: نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه می‌گویند که تحت فشارهای سیاسی و دیکته‌های طرف‌های دیگر، سر خم نخواهد کرد و انتظار می‌رود که طی دو هفته آتی، اعضای کابینه خود را مشخص کند و این امر نشان می‌دهد که وی در تصمیم‌گیری توانمند و شجاع است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1350738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =