جزئیات کلاهبرداری اینترنتی از مردم؛ باند تبه‌کاران بازداشت شدند

تسنیم نوشت: رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری باند ۴ نفره کلاهبرداران اینترنتی در کردستان خبر داد.

سرهنگ مهدی دانش‌پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از دستگیری باند ۴ نفره کلاهبرداران اینترنتی در کردستان خبر داد و اظهار داشت: این افراد سودجو و فرصت‌طلب با طرح موضوعات فریبنده و جذاب در فضای مجازی همچون «شارژ ارزان قیمت، تخفیف ۲۰ و ۵۰ درصدی، فروش کالاهای ویژه و ارزان قیمت با محدودیت زمان» مردم را فریب و به سوسه می‌انداختند.

وی افزود: این کلاهبرداران از رنج سنی ۱۴ تا ۲۳ ساله با فریب افراد مسن و بی‌سواد، اطلاعات حساب بانکی آن‌ها از جمله شماره کارت و رمز دوم را به دست آورده و سپس اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شاکیان می‌کردند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: این متخلافان از یک ماه گذشته فعالیت خود را در فضای مجازی آغاز کرده بودند که با رصد نیروهای پلیس فتا و باهدف پیشگیرانه شناسایی و بازداشت و ۵۰ شماره کارت با رمز دوم از گوشی و تجهیزات رایانه‌ای آنان کشف شده است.

وی گفت: این کلاهبرداران ایترنتی یک میلیارد ریال برداشت غیرمجازی بانکی از حساب شهروندان داشته که در حال حاضر متهمان در اختیار پلیس و بازداشت شده و پس از رسیدگی به پرونده‌های آنان، تحویل مقام قضائی داده می‌شوند.

دانش‌پور تصریح کرد: از هم‌استانی‌ها انتظار می‌رود اعتماد بی‌جا نسبت به فضای مجازی نداشته و فریب تبلیغات فریبنده و جذاب نخورند و  در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک، موضوع را با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت ورود پیدا کرده و متخلفان را به سزای اعمالشان برسانیم.

وی اظهار کرد: شهروندان در حین خرید اینترنتی برای صحت و سقم ماجرا، از ابتدا اطلاعات حساب بانکی و رمز دوم خود را اشتباه وارد کرده و اگر آن درگاه بانکی، اطلاعات غلط را پذیرش کرده، آن درگاه و خرید جعلی بوده و نباید دیگر به تداوم کار ادامه دهند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان بیان کرد: اگر درگاه جعلی نباشد، در صورت واردکردن اطلاعات ناصحیح، مراتب را هشدار و اعلام کرده و باید شهروندان این موارد را رعایت کنند.

دانش‌پور تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده جرائم مشابه یا سایر جرائم رایانه‌ای موضوع را سریعاً از طریق یا شماره تلفن ۰۸۷۲۱۸۲۳۲۷۴،۰۸۷۲۱۸۲۳۲۷۲ یا وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی، به همکاران ما اطلاع دهند.

۴۷۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1350803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =