منتظر پارچه‌ای از پوست انسان باشید | نخی از جنس پوست بدن!

دانشمندان توانستند نخی را از سلول‌های بدن انسان رشد دهند و اکنون به معنای واقعی می‌توانند بدن را بدوزند. 

یک تیم تحقیقاتی در موسسه ملی پزشکی و سلامت در فرانسه توانسته از سلول‌های بدن انسان یک نخ تولید کند و آن را نخ (پارچه) انسانی نامیده‌اند. به گفته این تیم، این نخ می‌تواند برای بستن و بخیه زخم‌ها و همچنین پیوندهای پوستی توسط جراحان مورد استفاده قرار گیرد. 

محققان این پروژه در مقاله‌ای که به تازگی به چاپ رسیده نوشتند: این پارچه‌های انسانی یک سطح بی‌نظیر از زیست سازگاری را ارائه می‌دهند و نسل جدیدی از محصولات کاملا بیولوژیکی بشمار می‌روند. 

 مزیت اصلی این نخ‌ها نسبت به سایر نخ‌های بخیه مصنوعی این است که این ماده دیگر پاسخ ایمنی ایجاد نمی‌کند و می‌تواند باعث بهتر شدن روند بهبود زخم‌ها شود. 

براساس این مجله، محققان صفحات سلول‌های پوست انسان را به صورت نوارهای طولانی برش داده و سپس با در هم تنیده شدن این صفحات و ماده‌ایی مانند نخ، می‌توان آنها را به اشکال مختلف تبدیل کنند. 

نخی از جنس پوست بدن!

محقق Nicholas L’Heureux می‌گوید، اکنون ما می‌توانیم کیسه، لوله و غشاهای سوراخدار خود را ببافیم. با این نخ (پارچه) هر فرایند نساجی مانندی امکانپذیر است. 

تاکنون محققان از این نخ مخصوص برای بخیه زدن زخم‌های موش‌ها استفاده کرده‌اند و باعث شد تا تنها در دو هفته به طور کامل زخم‌ها بهبود یابند. آنها حتی توانستند یک شریان گوسفندی را با این نخ ببندند و جلوی خونریزی را بگیرند. 

این تحقیق توسط تیمی انجام شد که بیشتر از ورقه‌های مواد بیولوژیکی برای ایجاد رگهای خونی استفاده کرده بودند. 

futurism.com

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1350910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =