موضع‌گیری تازه ترامپ درباره آسیب‌دیدگی نظامیان آمریکایی در عین‌الاسد

فارس نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا که پیشتر آسیب مغزی به نظامیان حاضر در پایگاه «عین الأسد» را «سردرد» خوانده بود، در مصاحبه‌ای بار دیگر گفت این آسیب چندان مهم نیست.

 پس از آنکه وزارت دفاع آمریکا بار دیگر آمار رسمی نظامیان آمریکایی آسیب‌دیده در پاسخ موشکی ایران به پایگاه آمریکا در عراق را افزایش داد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر تلاش کرد تا این آسیب را ناچیز نشان دهد.

شب گذشته پنتاگون اعلام کرد تعداد نظامیان آمریکایی که در حمله موشکی ۱۸ دی ماه به پایگاه «عین الأسد» به «آسیب مغزی خفیف» دچار شده‌اند، به ۱۰۹ نفر افزایش یافته است. 

بعد از این حمله موشکی که در پاسخ به ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت، ترامپ مدعی شده بود که در این حمله هیچ‌کس آسیب ندیده و «همه‌چیز روبراه» است. وی بعد از اعلام آمار بخشی از آسیب‌دیدگان در این حمله، مدعی شد که آسیب مغزی چیز مهمی نیست و بیشتر شبیه به یک «سردرد» است.

ترامپ که شب گذشته با شبکه «فاکس نیوز» گفت‌وگو می‌کرد، در مورد ادامه روند افزایشی تعداد آسیب‌دیدگاه در این حمله و تناقض میان ادعاهای او و آمارهای پنتاگون، گفت: «آن [موشک‌ها] به نحوی فرود آمدند که به هیچ‌کس اصابت نکرد. و زمانی که این اتفاق افتاد و به من گفتند که کسی کشته نشده، من تحت تأثیر قرار گرفتم. می‌دانید، چیزی (حمله‌ای به ایران) را متوقف کردم که می‌توانست برای آن‌ها (ایرانی‌ها) بسیار ویرانگر باشد.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: بعدا متوجه شده که تعدادی از نظامیان این کشور بر اثر این حمله آسیب مغزی دیده‌اند. وی توضیح داد: «ضربه مغزی، که هست، اما می‌دانید، دیدگاه من درباره آن کمی با دید اکثر افراد فرق دارد و من دیدگاهم را در مورد آن تغییر نمی‌دهم.»

ترامپ پیش از این هم در تلاش برای جزئی نشان دادن آسیب واردشده به نظامیان آمریکایی گفته بود که آسیب خفیف مغزی در مقایسه با قطع شدن دست و پای نظامیان یا کشته شدن آن‌ها اتفاق چندان مهمی نیست و به همین دلیل هم از تلافی کردن این حمله خودداری کرده است.

بعد از این اظهارات ترامپ، اعضای گروه «کهنه‌سربازان جنگ‌های خارجی» آمریکا با صدور بیانیه‌ای از ترامپ خواستند بابت کوچک جلوه دادن مصدومیت نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه «عین الاسد»، عذرخواهی کند. به گفته این گروه، آسیب مغزی یکی از جدی‌ترین صدماتی است که نظامیان در جریان درگیری‌ها با آن مواجه می‌شوند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1351504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
    0 0
    به نظر من این ترامپ هم آسیب مغذی دیده ، و هر چه زودتر باید تحت درمان باشه، وگرنه سربازان امریکایی بدبختتر میشن. ولی بازم میگم خداییش این ترامپ مشکل اساسی داره و بایستی خودشو به دکتر نشون بده .