۰ نفر
۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
جای خالی سردارِ عزیز ایرانی‌ها

چهل روز از ترور ناجوانمردانه و شهادت سردار سلیمانی گذشت. چهل روزی که با غم و عزاداری مردم برای سردار دل ها همراه بود اما یادآور این جمله امام خمینی نیز بود که فرمودند«بکشید ما را، ملت ایران بیدارتر می‌شود.»

وقتی دونالد ترامپ، سردار عزیز ما را به شهادت رساند، دنیا منتظر بود تا ببیند مردم ایران چه واکنشی به این موضوع نشان می دهد. روز تشییع پیکر شهیدسلیمانی و همچنین در ۲۲ بهمن شاهد حضور گسترده و میلیونی مردم بودیم. مردمی که خواهان انتقام سخت از قاتلان سردار سلیمانی بودند و با حضور معنادار و پررنگ خود این پیام را به جهانیان رساندند که ما هنوز در سنگر مقاومت ایستاده‌ایم و از کسانی که در این سنگر مبارزه می کنند؛ حمایت و پشتیبانی می کنیم. 

در طی این چهل و یک سالی که از بهار انقلاب می‌گذرد، بسیار شاهد بودیم که در شرایطی که تصورش را هم نکرده بودیم، مردم به میدان آمدند و حماسه ای را در مقاطعی حساس خلق کردند که حتی قابل پیش بینی نبود. ملت ایران، در مقاطع مختلف و حساس نشان داده اند که آگاهی خوبی از مسائل داخلی کشور، منطقه و بین المللی دارند و با مشارکت در شرایط حساس، گویی وظیفه خود را دانسته و به آن عمل می کنند.

این حضور این پیام را به دولت های بزرگ و سلطه گر می رساند که این تصور برایشان ایجاد نشود که با ترور فرماندهان بزرگ ما، می توانند به اهدافشان برسند و مسیری را که در کشورهای دیگر طی کردند، در ایران نیز می توانند طی کنند. 

دولت های سلطه گر هنوز مردم، انقلاب اسلامی و رهبری ما را نشناخته‌ و درک نکردند. در سال ۱۳۶۰، همواره شاهد ترورهایی بودیم که با حمایت و فرماندهی قدرت های بزرگ، توسط ضدانقلاب ها اجرا شد. شدت و حجم این ترور ها به حدی رسید که امام خمینی فرمودند: «بکشید ما را، ملت ایران بیدارتر می شود.» این جمله بنیانگذار کبیر انقلاب حکایت از آن دارد که ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد و تاریخ شاهد این ماجرا است. این شهادت‌ها، ابتدا تثبیت نظام جمهوری اسلامی است و بعد اقتدار ایران را بیشتر می کند و در آخر گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی را در پی داشته و خواهد داشت. نگرانی قدرت های بزرگ نیز از این بابت است.

* اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1351971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =