مصباحی‌مقدم:جامعه‌روحانیت می‌تواندبرای‌ حل‌اختلافات ریش‌سفیدی کند

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز می‌گوید: امیدوارم در روزهای پیش‌رو که خیلی هم محدود است، اصولگرایان عقلایی رفتار کنند و مجموعه قبول کند با کمک جامعه روحانیت مبارز به نتیجه برسند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از همان روزهای اولیه شکل‌گیری شورای وحدت، گروه‌های مانند جبهه پیروان خط امام و رهبری و محمدرضا باهنر تاکید داشتند تا جامعه روحانیت مبارز نقش محوری در این شورا را بر عهده بگیرد، اما نه تنها نقش محوری جامعه روحانیت در شورای ائتلاف کنار گذاشته شد، بلکه نقش داوری نیز که به تشکل روحانی واگذار شده بود عملا بی‌نتیجه ماند و حالا در شرایطی که کمتر از ۱۰ روز به انتخابات مجلس یازهم مانده است، هر روز به تعداد لیست‌های انتخاباتی که از اردوگاه اصولگرایی منتشر می‌شود، افزوده می‌شود و جای خالی «ریش سفیدان» اصولگرا بیشتر حس می‌شود. 

«شورای ائتلاف نیروهای انقلاب»، «جبهه پایداری» و «یاران قالیباف»، نام سه لیستی است که تا به‌حال از جریان اصولگرایان بیرون آمده و به احتمال زیاد لیست جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت و لیست حاج منصور ارضی هم در راه است. 

غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز بابت اتفاقی در جریان نیروهای انقلابی رخ داده نگران است و می‌گوید: «ما به عنوان عضو جامعه روحانیت مبارز، تمام همتان این بود که در مجموعه نیروهای انقلابی وارزشی به یک لیست واحد برسیم و تمام سعی‌مان این بود که این موضوع را پیگیری کنیم».

او البته هنوز هم امیدوار است در روزهای کم باقیمانده اصولگرایان عقلابی رفتار کنند و جامعه روحانیت مبارز با ریش سفیدی بتواند اختلافات را حل کند. 

آنچه می‌خوانید مشروح گفتگوی خبرآنلاین با غلامرضا مصباحی‌مقدم است: 

**********

آقای مصباحی‌مقدم! پس از انتشار لیست اولیه شورای ائتلاف که اتفاقا حذف هم شد، اتفاقات عجیب و غریبی افتاد، ابتدا جبهه پایداری لیست جدا منتشر کرد و پس از آن آقای قالیباف انتقاد از لیست شورای ائتلاف را آغاز کرد و روز گذشته حتی لیستی هم به نام یاران قالیباف منتشر شد. جبهه پیشرفت‌، رفاه و عدالت هم گویا قرار است لیست خود را بدهد. این انشعاب‌های دقیقه نودی چرا رخ داد؟

من واقعا از بابت این اتفاقی که افتاده است نگرانم. جای تاسف دارد که چنین اتفاقی افتاده است، چرا که ما به عنوان عضو جامعه روحانیت مبارز، تمام همت و تلاشمان این بود که در مجموعه نیروهای انقلابی وارزشی به یک لیست واحد برسیم و تمام سعی‌مان این بود که این موضوع را پیگیری کنیم.

فرصتی برای نظارت و داوری جامعه روحانیت در شورای ائتلاف پدید نیامد

خیلی تلاش شد و حضور دوستان ما هم در شورای ائتلاف، حضور نظارتی بود که به داوری منتج شود، اما با توجه به این موضوع و خروجی شورای ائتلاف، اصلا فرصتی برای نظارت و داوری پدید نیامد. ما شاهد به هم ریختن اوضاع هستیم و ناراحتی خود را از اینکه این اتفاق افتاده است، ابراز می‌کنم و امیدوارم حتی شده در روزهای پیش‌رو که خیلی هم محدود است، بازهم عقلایی رفتار شود و مجموعه قبول کند با کمک جامعه روحانیت مبارز به نتیجه برسند. جامعه روحانیت مبارز می‌تواند ریش سفیدی و وساطت کند که اصولگرایان به لیست واحد برسند.

یک اتفاقی در حال رخ دادن است که کمی عجیب به نظر می‌رسد. خود آقای قالیباف که در لیست شورای ائتلاف بود و حتی بحث بر سر سرلیست شدن او هم مطرح بود، اولین کسی بود که به لیست شورا واکنش نشان داد و حتی لیستی به عنوان «یاران قالیباف» منتشر شد...

من در جریان امور نیستم. من وقتی خودم کاندیدا شدم، دومین جلسه را که شرکت کردم اعلام کردم که دیگر در جلسات حضور پیدا نمی‌کنم، به دلیل اینکه معتقدم نباید تعارض منافع وجود داشته باشد و کسی که خودش کاندیدا هست نباید درباره سایر کاندیداها اظهارنظر کند و خارج شدم و این جهت نسبت به اینکه چه اتفاقی افتاده است، اطلاعی ندارم.

آقای قالیباف یک واکنشی به مصاحبه آقای آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری داشتند و گفته‌اند مصاحبه خوبی بوده و ما که لیست را نگه داشتیم که اتفاق خوبی بیفتد، این اتفاق خوب ائتلاف آقای قالیباف و جبهه پایداری است یا اینکه قرار است در شورای ائتلاف اتفاق جدیدی بیفتد؟

چون از ماجراها خبر ندارم، نمی‌توانم درباره این موضوع نظری بدهم.

جامعه روحانیت به کلی ناامید نشده است

شما اشاره کردید به نقش جامعه روحانیت مبارز و اینکه می‌تواند ریش سفیدی کند. جامعه روحانیت برنامه‌ای دارد که در این روزهای آخر ورود کنند و مثلا آقای موحدی کرمانی یا آقای پورمحمدی وساطت کنند تا اختلافات حل شود؟

من تصورم می‌کنم به کلی ناامید نشده‌اند و از این جهت دارد تلاش‌های صورت می‌گیرد که شاید این اتفاق بیفتد.

تلاش هایی از سوی آقای پورمحمدی درحال انجام است

- یعنی آقای موحدی کرمانی و آقای پورمحمدی دارند تلاش می‌کنند؟

آقای پورمحمدی دارند تلاش می‌کنند.

۲۱۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1351977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =