دادکان و باز هم حرف‌های جنجالی درباره فوتبال ایران/پشت پرده حذف کی‌روش از تیم‌ملی

تسنیم نوشت:محمد دادکان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال اعلام کرد، شرایط برای حضورش در انتخابات فدراسیون فوتبال مهیا نبوده است.

محمد دادکان ضمن بیان این مطلب درباره اینکه انتظار می‌رفت برای انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام حضور کند، گفت:  من نظامم را دوست دارم، پایبند به اصول دین هستم و از همه مهم‌تر مردم را دوست دارد. من حرفی نمی‌زنم که خلاف واقعیت باشد. من چهار سال و سه ماه رئیس فدراسیون بودم و الان هم شرایط برای کاندیدا شدن فراهم نبود. وقتی می‌بینیم دخالت‌ و انتخاب‌ها سلیقه‌ای است و نه براساس معیارهای بین‌المللی و نه توانایی، من بیایم بگویم کاندیدا می‌شوم؟!

تاج گفت وزارت ورزش به من اجازه نمی‌دهد کی‌روش بماند
وی ادامه داد: واقعیت امر این است که در تمام دنیا چرخاندن فوتبال از یک دبستان راحت‌تر است. در کشور ما به خاطر اینکه جاهای مختلف در فوتبال دخالت می‌کنند کار دشوار است. مدیریت نتوانسته فوتبال را بچرخاند و در اختیار بوده است و فشارهای بیرون از فدراسیون در تصمیمات مدیریت فوتبال تأثیرگذار بوده است.  آقای تاج کارش دشوار بوده است در بعضی جاها موفق بوده است و در بعضی جاها هم موفق نبوده است. قبل از اینکه کی‌روش برود من با او صحبت کردم که نگذارید او برود،  تاج گفت تصمیم من این است که کی‌روش بماند، ولی وزارت ورزش این اجازه را به من نمی‌دهد. کی‌روش رفت هزینه‌های ما بیشتر شد و نفر بعد آمد نتوانست کار کند. چندین برابر هم پول دادیم هم به ویلموتس دادیم و ... . باید ببینیم چه اتفاقی افتاده است. ما نمی‌توانیم بگوییم که همه‌اش کار تاج  و فدراسیون بوده است. سؤال من این است که الان مربی تیم ملی را چه کسی آورده است؟

نوع انتخاب اسکوچیچ برای مردم ایجاد شبهه کرده است
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره این موضوع که بعد از صحبت از حضور قلعه‌نویی و دایی و انتخاب مربی ایرانی، اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد، اظهار کرد:  آقای اسکوچیچ مربی است که امتحانش را پس داده و موفق بوده است. اگر الان او را تخطئه کنم، خودم را تخطئه کرده‌ام. من از موفقیت او لذت می‌برم. او در هر تیمی که بوده از ملوان تا صنعت نفت آبادان نشان داده فوتبال را می‌فهمد و در جهت پیشرفت فوتبال در کشور ما به نوعی زحمت کشیده است، ولی نوع انتخاب برای مردم ایجاد شبهه کرده است، چون تا قبل از اینکه او به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود می‌گفتند مربی تیم ملی ایرانی است.

ابتدا با باشگاه سپاهان مذاکره می‌کردند، بعد سراغ قلعه‌نویی می‌رفتند
پیشکسوت فوتبال ایران خاطر نشان کرد: فدراسیون فوتبال مگر می‌تواند با مربی ایرانی صحبت کند؟ فدراسیون از ابتدا باید با باشگاه سپاهان صحبت می‌کرد، نه اینکه ابتدا با قلعه‌نویی صحبت کند و بعد از آن باشگاه سپاهان مخالفت کند. بنای‌شان بر این بوده که وقت را بگذرانند تا انتخاب‌شان را بکنند. شما در حالی با مربی صحبت می‌کنید که باشگاه‌اش خبر ندارد. علی دایی برای فوتبال ما خیلی زحمت کشیده است و می‌توانم بگویم مانند مهدوی‌کیا، کریمی، هاشمیان و باقری برند فوتبال ماست. چرا با وجود مشکلاتی که همه ما می‌دانیم علی دایی دارد، از او به‌عنوان گزینه سرمربیگری تیم ملی یاد می‌کنیم؟! اول مشکلات او را حل کنیم، بعد اسم او را بیاوریم. حالا که به اسم اسکوچیچ رسیدیم چرا کسی نمی‌آید بگوید که ما با این پارامترها و دلایل او را به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کردیم، چرا الان هیچ کس حرفی نمی‌زند؟

ما با مردم روراست نیستیم و صادقانه برخورد نمی‌کنیم
وی در این باره که کسی نمی‌پذیرفت در شرایطی که رئیس فدراسیون فوتبال مشخص نیست، هدایت تیم ملی را بر عهده می‌گرفت، خاطرنشان کرد: می‌شد برای دو بازی با کامبوج و هنگ‌کنگ که به راحتی شش امتیاز می‌گیریم، وحید هاشمیان سرمربی می‌شد و سپس دو ماه و نیم برای انتخاب سرمربی فرصت داشتند. ما با مردم روراست نیستیم و صادقانه برخورد نمی‌کنیم.

به جای تأیید اساسنامه دلالی کردند!
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره اشکالات اساسنامه این فدراسیون گفت: این اساسنامه، اساسنامه من‌درآوردی وزارت ورزش است. در جلسه تأیید بندهای اساسنامه حضور داشتم، اعتراض کردم و مرا به جلسات بعدی دعوت نکردند. افرادی که در این نشست بودند، به نفع ورزش و فوتبال کار نکردند و به نوعی دلالی کردند. نمی‌دانم چرا این‌ها گفته نمی‌شود. پیش‌تر در اساسنامه باشگاه‌های قهرمان لیگ برتر و جام حذفی برای ریاست فدراسیون رأی می‌دادند، اما الان 34 باشگاه رأی می‌دهند.

2 مدیر را تهدید کرده بودند که اگر به فلان شخص رأی ندهند به آنها بودجه نمی‌دهند!
دادکان با بیان اینکه معاون اجتماعی رئیس جمهور در این جلسه حضور داشت، در ادامه تصریح کرد: من با دو مدیر صحبت کردم که گفتند به ما فشار آوردند که به فلان نفر رأی دهیم، وگرنه گفته‌اند که به باشگاه ما بودجه ندهند. این‌ها خلاف نظام است؟ تعداد باشگاه‌های دارای رأی از تعداد هیئت‌های فوتبال بیشتر است. اینجا قدرت وزارت ورزش و جوانان بالا می‌رود، چون باشگاه‌های ما دولتی هستند.

وی با بیان اینکه مدیران وقت وزارت ورزش و جوانان یک ریال هم به فدراسیون او پول ندادند، درباره تنش‌های ایجاد شده با سازمان تربیت بدنی اظهار داشت: تنش‌ها زیاد شد، چون فراموش کردیم چه کسی هستیم و چه جایگاهی داریم. اگر کسی یادش نرود چه کسی بوده و از کجا آمده، فساد ایجاد نمی‌شود و اخلاق از بین نمی‌رود. کار وزارت ورزش این است که کارهای کلان ورزش را انجام دهد. نه اینکه سرمربی تیم ملی یا نایب رئیس و دبیر فدراسیون را تعیین کند.

افرادی که برای ریاست فدراسیون ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند ماهی یک میلیارد برای فوتبال پول بیاورند؟
رئیس پیشین فدراسیون فوتبال، این رشته را وارداتی دانست و افزود: من شق‌القمر نکردم، اما پنج میلیارد و 600 میلیون تومان برای فدراسیون بعدی گذاشتیم و ساختمان‌های استقلال و پرسپولیس را خریدیم. این فدراسیون را که 60 میلیارد تومان می‌ارزد، ما خریداری کردیم. افرادی که برای ریاست فدراسیون ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند ماهی یک میلیارد برای فوتبال پول بیاورند؟ چون این رشته ماهی یک میلیارد تومان پول می‌خواهد.

از نامزدهای ریاست فدراسیون بپرسید در وجود خود چه دیده‌اید که نامزد شده‌اید
«در دنیا می‌گویند دانش، تخصص، تجربه و مقبولیت اجتماعی برای ریاست مهم است، اما در کشور ما این موضوع رعایت نمی‌شود.»، دادکان ضمن بیان این جمله گفت: ما یک فاکتور به چهار عامل قبلی اضافه کردیم به نام تکلیف. تکلیف معنایی ندارد. آقایان می‌گویند به من تکلیف شد که ثبت‌نام کنم. من وقتی دانش، تجربه، تخصص و مقبولیت ندارم، ثبت نام نمی‌کنم. آیا شما ثبت‌نام می‌کنید که اسمت را بگویند؟ از این نامزدها بپرسید در وجود خودتان چه دیده‌اید که نامزد شده‌اید.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1352439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =