پیرهادی: شاکله لیست شورای ائتلاف با نظر سنجی مردم بود /سروری: مجلس یازدهم باید «نه» بزرگی به وضع موجود باشد

فارس نوشت: سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: شاکله لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با نظر سنجی مردم بود و این دوره متفاوت تر از گذشته و جریان‌های رقیب و حتی گروه‌های همسو بود.

محسن پیرهادی، سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، در نشست خبری این شورا که صبح امروز شنبه ۲۶ بهمن در محل این خبرگزاری برگزار شد، طی سخنانی گفت: در این دوره اقداماتی که شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی داشت، متمایز از دوره های دیگر بود. 

وی با بیان اینکه جوانگرایی خیلی جدی در این شورا دنبال شد، افزود: ترکیب ۱۸ عضو جوان و جدید یک مزیت مثبت برای این دوره بود که در جهت گام دوم و بر اساس ضرورت جامعه بود. 

پیرهادی حضور بانوان را در تعیین فرآیند لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بسیار موثر دانست و گفت: دوره قبل حضور بانوان کمرنگ بود اما این دوره توجه ویژه ای به این امر شد. 

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه عنوان کرد: در این شورا نگاه پایین به بالا برای تشکیل لیست داشتیم و همچنین دخالت و مشارکت مستقیم مردم را برای تشکیل لیست انجام شد. حتی در مرحله آخر ۱۰ نفر با مشارکت و نظر مستقیم مردم بود. 

وی بیان کرد: شاکله لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با نظر سنجی مردم بود و این دوره متفاوت تر از گذشته و جریان‌های رقیب و حتی گروه‌های همسو بود. مشارکت مستقیم مردم در جمع بندی این لیست، نقطه عطفی در جمع بندی و سیاست‌گذاری‌هایی بود که در این اردوگاه انجام شد. 

پیرهادی خاطرنشان کرد: پیش از این بزرگان و فعالان سیاسی در جمع‌بندی لیست مشارکت داشتند، اما در این دوره نقش محوری مردم در شورای ائتلاف نعمتی بزرگ و تجربه‌ای مناسب بود. اصلاح نهایی لیست شورای ائتلاف هم انجام شده است که براساس مطالبات کف جامعه اعم از تورم، گرانی، اقتصاد و معیشت، برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این رویکرد در اصلاحات صورت گرفته بسیار پررنگ است. 

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: کارآمدی، تخصص و تجربه گذشته در نامزدهای احتمالی وارد شده به مجلس بسیار پررنگ است، ضمن اینکه به دنبال نظارت بر دولت و قانون هستیم. جایگاه فعلی مجلس ضعف جدی داشته و مردم مطالبه قوت گرفتن این جایگاه را با رفع ضعف‌ها دارند. 

مجلس آینده اگر شفاف باشد، اثرگذار خواهد بود

همچنین پرویز سروری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی طی نشست خبری که با حضور رئیس و سخنگوی این شورا برگزار شد، طی سخنانی گفت: مجلس یازدهم باید "نه" بزرگی به وضع موجود باشد. لیست ایران سربلند به دنبال پایانی بر رانت‌خواری و آغازی بر شفافیت در همه عرصه هاست. مجلس یازدهم باید پاسخگو بوده و دولت را در ریل قانون قرار دهد که تحقق این امر به غیر از این موارد امکان پذیر نیست. 

بنابر گزارش فارس، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه عنوان کرد: مجلس آینده باید از تقسیم‌های حزبی و جناحی پرهیز کند و از حاشیه زیستی بپرهیزد و نباید با حاشیه سازی، متن خواسته مردم مورد غفلت واقع شود.  لیست ایران سربلند به دنبال این است نگاه تحول گرایانه را به منصه ظهور بگذارد.

سروری همچنین بیان کرد: افول مجلس در منظر مردم باعث شده که مجلس از جایگاه اصلی خود خارج شده و مردم برای آن جایگاهی که نظام به آن داده اعتباری قائل نباشند. مجلس آینده اگر شفافیت را مورد توجه و مبنای کار خود قرار دهد، می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1352713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =