ترکیه باز هم به سوریه نیروی نظامی فرستاد

فارس نوشت: ترکیه به بهانه افزایش تنش‌ها در ادلب یک کاروان نظامی دیگر متشکل از 30 خودروی زرهی را وارد خاک سوریه کرد.

 وبگاه خبری «بلدی» گزارش کرد، یک کاروان نظامی جدید ترکیه‌ای متشکل از ۳۰ خودرو،‌ امروز (یکشنبه)،از گذرگاه «کفرلوسین» (شمال) وارد خاک سوریه شد.

ارتش سوریه روزهای پنجشنبه و جمعه در پیشروی‌های  خود چند روستای استان حلب (شمال) را آزاد کرد و شمار زیادی از تروریست‌های وابسته به گروهک هیأت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) را در روستای «کفر حلب» پاکسازی کرد و سپس پیشروی‌های خود را به جنوب غربی استان حلب ادامه داد و خود را به سه کلیومتری شهر ارتاب رساند. به دنبال این اقدام،‌ نیروهای ترکیه‌ای در شهر ارتاب مستقر شدند و ده‌ها خودروی نظامی به این شهر اعزام کردند.

در همین ارتباط، یک مبنع نظامی روس دیروز (شنبه) با اشاره به مجموع تجهیزاتی که ترکیه تا دیروز به سوریه فرستاده بود گزارش کرد که ترکیه شبه‌نظامیان حاضر در سوریه را به ضد هوایی مجهز کرده است.

دولت ترکیه، دیروز، همچنین دو مقر دیده‌بانی جدید درجنوب و شمال استان ادلب دایر کرد تا به زعم خویش جلوی پیشروی ارتش سوریه را بگیرد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه شنبه از گفت‌وگوی تلفنی خود با «ولادمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره تحولات سوریه و ادلب خبر داد. 

به گزارش شبکه خبری «اسکای‌نیوز»،‌ اردوغان گفته: «ترکیه نمی‌تواند ساکت بماند در حالی که نقاط دیده‌بانی این کشور در ادلب مورد محاصره نیروهای نظام سوریه قرار می‌گیرند.»

ارتش سوریه از یک ماه پیش عملیات‌های نظامی خود علیه تروریست‌ها را از دو محور، یکی جنوب و غرب حلب و دیگری جنوب استان ادلب آغاز کرده و توانسته طی این مدت کوتاه، ۶۰۰ کیلومتر مربع را به همراه اتوبان حلب دمشق آزاد و پاکسازی کند. سوریه بارها اعلام کرده است که حملاتش علیه تروریستهایی است که ادلب حضور دارند.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خسرو RO ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    0 0
    اردوغان نباید میگفت ارتش سوریه واردخاک خودش نشود یابگویدارتش سوریه ازادلب عقب نشینی بکند