گزاره‌برگ ضد ایرانی آمریکا همزمان با سفر پمپئو به ریاض

فارس نوشت: وزارت خارجه آمریکا در صفحه اینترنتی خود درباره روابط این کشور و عربستان سعودی به انتشار گزاره‌برگ دست زده و در آن بر مواضع مشترک واشنگتن و ریاض در مسائل منطقه به ویژه «مقابله با تجاوزگری ایران» تأکید کرده است.

عنوان گزاره برگ وزارت خارجه آمریکا که همزمان با سفر امروز چهارشنبه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به ریاض منتشر شده، این است: «ایالات متحده و عربستان سعودی: یک مشارکت دیپلماتیک طولانی ۷۵ ساله».

در ابتدای این گزاره‌برگ، صحبت‌های نهم دسامبر ۲۰۱۹ (۱۸ آذر ۱۳۹۸) علیه ایران آمده که در آن این مقام دولت دونالد ترامپ، عربستان سعودی را «شریک مهم ایالات متحده» خوانده و از همکاری ریاض با واشنگتن برای «پس زدن جمهوری اسلامی ایران» تمجید کرده بود.

در این گزاره‌برگ، با لحنی ضد ایرانی است: «مشارکت ایالات متحده- سعودی یک سنگر حیاتی برای صلح و ثبات در خاورمیانه است به ویژه در مقابله با تجاوزگری ایران در یمن، عراق، لبنان و سوریه».

وزارت خارجه آمریکا در ادامه این گزاره‌برگ بر منافع مشترک آمریکا و عربستان سعودی در دیگر حوزه‌ها به ویژه حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی تاکید کرده است.  

انتشار گزاره‌برگ وزارت خارجه آمریکا درباره روابط با عربستان سعودی در شرایطی منتشر شده که پامپئو در آستانه سفر به ریاض گفته بود، واشنگتن آماده مذاکره با ایران در هر زمانی است اما تهران باید در رفتارش تغییرات اساسی ایجاد کند. 

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =