نمایش فیلم ها بر روی پرده سینما نقاط قوت و ضعف را بیشتر آشکار می کند

داور جشنواره فیلم کوتاه ریگا گفت: شکل گیری این فضا در مرحله اول باعث ایجاد رقابت و بالا رفتن کیفیت فیلم ها در بین دانشجویان می شود و در مرحله بعد نقاط ضعف و قوت فیلم ها را برای پیشرفت بیشتر فعالیت های خود می بینند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج ، سامان حسین پور با بیان اینکه سال گذشته فقط آثار کردی در جشنواره حضور داشت، اظهار داشت: آثار ارسال شده از استان های دیگر در این جشنواره زمینه امیدواری و ارتقای بیشتر سطح جشنواره را نشان می دهد.
حسین پور بیان کرد: دوره اول تا سوم برگزاری این جشنواره ایجاد انگیزه فیلم سازی را در بین دانشجویان ایجاد کرد تا آن هایی که توانایی شرکت در جشنواره های کشوری و بین المللی را ندارند، با وجود فضای موجود اولین اثر فیلم سازی خود را ارائه می دهند و به راحتی فیلم های خود را با جمعیت زیاد تماشاگران و با پی بردن به نقاط  ضعف خود ببینند در فیلم های بعدی  توجه بیشتری به کیفیت داشته باشند.
وی ویژگی مهم سومین جشنواره ریگا را دانشجویی بودن آن برشمرد و خاطرنشان کرد: چون شرکت در این جشنواره محدود به دانشجویان بود و فیلم های این دوره تاکنون در جشنواره ای دیگر نمایش داده نشده، این فرصت ایجاد شد تا فیلم دانشجویان در پرده سینما نمایش داده شود و نقاط ضعف و قوت خود را بر روی پرده سینما نظاره کنند.
داور جشنواره فیلم کوتاه ریگا با اشاره به اینکه چهار سال پیش برای اولین بار رشته سینما به دانشگاه علمی کاربردی ورود پیدا کرد، افزود: این موضوع باعث برپایی جشنواره فیلم کوتاه ریگا شد تا دانشجویان فارغ التحصیل سینما بتوانند  فعالیت های فیلم سازی خود را در دید تماشاگران عرضه کنند.
حسین پور اضافه کرد: شکل گیری این فضا در مرحله اول باعث ایجاد رقابت و بالا رفتن کیفیت فیلم ها دربین دانشجویان می شود و در مرحله بعد نقاط ضعف و قوت فیلم ها را برای پیشرفت بیشتر فعالیت های خود می بینند.
وی با بیان اینکه جشنواره فضای آکادمیک و دانشجویی دارد، گفت: ما به عنوان کارشناس و داور این دوره از جشنواره ساختار، ویژگی های سینمایی و رعایت اصول در فیلم های داستانی و مستند را بیشتر مورد توجه و انتخاب قرار می دهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =