زیرساخت فعالیت استارت‌آپ‌ها در قزوین فراهم شده است

دکتر مافی گفت: با تامین زیرساخت برای فعالیت استارت آپ‌ها زمینه کسب و کارهای نوین در استان به خوبی فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری قزوین؛ مصطفی مافی رئیس پارک علم و فناوری قزوین در همایش استارت آپی با عنوان «مشغول شو» که به منظور بررسی چالش مهم سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت سایر کارخانجات با محور سرمایه گذاران و صاحبان استارتاپ ها در سالن اجتماعات دانشگاه آینده پژوهی قزوین برگزار شد؛ گفت: مهمترین دغدغه دانشجویان پیدا کردن شغل پس از پایان تحصیل است و با افزایش تعداد دانشجویان که شاید ناشی از بی برنامگی در ایجاد رشته‌ها و نحوه جذب دانشجو بوده امروز با جمع زیادی از فارغ التحصیلان مواجهیم که تأمین شغل برای آنها از چالش‌ها است.
وی اضافه کرد: همچنان یک نگاه سنتی بر جامعه حاکم است و جوانان ما دنبال پشت میز نشینی هستند و فکر نمی‌کنند که قادرند خودشان کارآفرین باشند.
مافی یادآور شد: معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌های زیادی را اجرا کرده تا این نگاه تغییر کند و جوانان تحصیل کرده و خوش فکر بتوانند توانمندی‌های خود را نشان دهند و در این راستا شاهد نوآوری و فن آوری نوین، راه اندازی کسب و کارهای نوین و استارت آپ ها، مراکز نوآوری، پارک‌ها و مراکز رشد و کانون‌های شکوفایی هستیم که تلاش شده تا دانشجویان به سمت ایجاد شغل‌های نو هدایت شوند.
رئیس پارک علم و فناوری امام خمینی قزوین یادآور شد: در قزوین این رویکرد خوب تشریح نشده و یک خمودگی بین دانشجویان و به ویژه سال آخری‌ها دیده می‌شود که نگران شغل خود و از بازار کار ناامید هستند در حالی که زیرساخت‌های خوبی ایجاد شده که بتوان به کارآفرینی کمک کرد.
مافی تصریح کرد: این پیش رویداد فرصت خوبی است تا دانشجویان با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده بتوانند برای خود و اطرافیان خود شغل ایجاد کنند لذا انتظار داریم اگر به یک جمع بندی رسیدید ایده‌های خود را مطرح کنید تا از آن استفاده شود.
وی اظهارکرد: ایده‌ها باید بتواند به کسب و کار تبدیل شده و اجرایی شود و نگاه ما این است که دانشجویان در ایجاد کسب و کار دنبال کار دولتی نباشند بلکه با یک دیدگاه عمیق به اطراف طرح‌هایی را ارائه کنند که عملیاتی باشد و به کسب و کار منجر شود.
رئیس پارک علم و فناوری امام خمینی استان قزوین بیان کرد: امیدواریم در سال‌های آینده هر دانشجو بتواند به یک کارآفرین تبدیل شود.
در این همایش با تشکیل دو نشست تخصصی در خصوص راه‌های حمایت از استارت آپ ها برای ورود به فضای کسب و کار، دیدگاه‌های کارشناسان مطرح و بسترهای استفاده از استارت آپ ها در استان برای ایجاد فضای کسب و کار در بخش‌های صنعتی برای حاضران تشریح شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1353740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =