ویزای توریستی کانادا به چه دلایلی رد می‌شود؟

هر ساله افراد بسیاری برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام می‌کنند، اما تعداد کمی از آن‌ها موفق به دریافت این ویزا می‌شوند. چنین مساله‌ای، این سوال را مطرح می‌کند که چرا درخواست ویزای توریستی کانادای بعضی از افراد توسط اداره مهاجرت این کشور رد می‌شود؟

ایمان مویدی، بنیانگذار مانامهاجرت نکات مهمی درباره علل رد شدن درخواست ویزای توریستی کانادا مطرح کرده است که آگاهی از این نکات، شما را در انتخاب مسیر درست برای دریافت ویزا و سفر به این کشور، یاری خواهد کرد.

ایمان مویدی، مشاور رسمی اداره مهاجرت کانادا، معتقد است ویزای توریستی کانادا فرصت بسیار مناسبی است که علاوه‌بر فراهم کردن امکان سفر به این کشور، برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند به عنوان کاتالیزور و تسهیل‌ کننده عمل می‌کند. در واقع، ویزای توریستی اولین گام برنامه دراز مدت مهاجرت افرادی است که قصد مهاجرت به کانادا را دارند ولی هنوز شرایط مهاجرت به این کشور را مهیا نکرده‌اند. چرا که با داشتن ویزای توریستی، فرصتی ۵ ساله برای رفت‌وآمد به کانادا پیدا می‌کنند.

دارندگان ویزای توریستی کانادا طی این مدت می‌توانند بدون محدودیت به این کشور سفر کنند و پاسخ همه سوالات خود را درباره زندگی در این کشور پیدا کنند. ضمنا افرادی که ویزای توریستی کانادا را دارند، در صورت اقدام برای ویزای تحصیلی کانادا شانس موفقیت بسیار بیشتری خواهند داشت.

با توجه به نکات ذکر شده و ارزشمند بودن ویزای توریستی، هر ساله افراد بسیاری از سراسر دنیا برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام می‌کنند اما تعداد کمی از آن‌ها موفق به دریافت این ویزا می‌شوند.

شرکت مانامهاجرت از شرکت‌های خوشنام و مطرح در حوزه‌های گردشگری، ویزا و مهاجرت به شمار می‌رود و به صورت قانونی در زمینه دریافت ویزای کانادا فعالیت می‌کند.

دلایل رد شدن ویزای توریستی کانادا

به گفته بنیانگذار شرکت مانامهاجرت، همه راه‌های دریافت ویزای کانادا نهایتا به اداره مهاجرت این کشور ختم می‌شود. اگر برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کرده باشید و درخواست ویزای شما رد شده باشد، اداره مهاجرت این کشور طی نامه‌ای، دلیل و یا دلایل رد شدن ویزا را به شما توضیح می‌دهد. البته این دلایل به صورت کلی بیان می‌شوند و درباره جزییات آن‌ها توضیحی ارائه نمی‌شود. عمده این دلایل عبارتند از:

- نقص مدارک

- قانع کننده نبودن دلیل سفر

 - سابقه سفر کم

 - نداشتن پیوندهای قوی خانوادگی در ایران

 - نداشتن پیوندهای قوی مالی در ایران

 - وضعیت مالی نامناسب

 - نداشتن شغل قابل اتکا در ایران

 - ارائه اطلاعات نادرست یا دروغ

آقای مویدی می‌گوید: «تجربه نشان می‌دهد افرادی که بدون درنظر گرفتن حساسیت های اداره مهاجرت کانادا اقدام به درخواست ویزای توریستی کانادا می‌کنند، در یکی از موانع ذکر شده فوق گرفتار می‌شوند و از دریافت ویزا باز می‌مانند. این در حالی است که یک مشاور خبره و با تجربه می‌تواند با ارائه راهکارهایی، تمامی این موارد را حتی برای افرادی که در ارائه دلایل و مستندات کافی در یکی از موارد فوق ضعف دارند، کاملا برطرف کند.»

عدم آگاهی و ریسک بالای ویزای توریستی کانادا

بنیانگذار شرکت مانامهاجرت می‌گوید: «بر این اساس اقدام برای دریافت ویزای توریستی کانادا بدون آگاهی از شرایط و حساسیت‌های اداره مهاجرت کانادا یک اقدام محکوم به شکست است.»

ایمان مویدی در ادامه به نکته‌ای اشاره می‌کند که باور غلط بسیاری از افراد را درباره ویزای کانادا به چالش می‌کشد. او می‌گوید: «در این مسیر هیچ الگوی مشابهی وجود ندارد که اگر دوست یا آشنای شما از طریق آن موفق به دریافت ویزا شد، شما نیز با تکرار آن، همان موفقیت را تجربه کنید.»

این مشاور رسمی اداره مهاجرت کانادا در این باره چنین توضیح می‌دهد: «حتی فهرست یکسانی از مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا وجود ندارد. چرا که اداره مهاجرت کانادا با توجه به شرایط هر فرد، فهرست مدارک مورد نیاز برای او را ارائه می‌کند. اغلب موارد ذکر شده در این فهرست، عنوان‌های کلی دارند و به جزئیات مدارک اشاره‌ای نمی‌شود.» او با ذکر مثالی، این مساله را روشن‌تر کرد: «به عنوان نمونه، یکی از موارد معمول در این فهرست، اسناد مالی است، اما در این فهرست هیچ اشاره‌ای به این مساله نمی‌شود که حساب‌های بانکی چند ماه را باید ارائه کنید یا چه میزان پول باید در حساب بانکی شما باشد.»

مراقب دام موسسات فاقد تخصص باشید

آقای مویدی در انتهای این گفتگو در پاسخ به این سوال که متقاضیان ویزای توریستی کانادا چه باید بکنند به پاسخ کوتاهی بسنده کرد که افراد باید مراقب باشند تا در دام موسسات مهاجرتی که در این زمینه تخصص یا تجربه ندارند، نیفتند. او گفت موسسات زیادی در این زمینه وجود دارند که بدون داشتن تجربه، تخصص و کارنامه روشن مدعی ارائه خدمات دریافت ویزای کانادا به متقاضیان هستند و در بسیاری از موارد قیمت پایین آنها وسوسه‌ کننده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ویزای توریستی کانادا می‌توانید به وب‌سایت شرکت مانامهاجرت سر بزنید.

 این شرکت در شهرهای تورنتو، تهران و شیراز دفتر دارد.

manamohajerat.com

02191012100

07191012100

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1354018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =