سوئیت چیست و چه فرقی با آپارتمان و ویلا دارد؟

وقتی دنبال جایی برای اجاره کردن می‌گردیم، اصطلاح‌های مختلفی را می‌شنویم: اجاره سوئیت مبله، اجاره ویلا و اجاره آپارتمان. می‌دانید این‌ها چه فرقی با هم دارند؟ در یک واحد چه چیزهایی متفاوت‌اند که به یکی سوئیت گفته می‌شود و به جاهای دیگر آپارتمان؟

کمتر کسی می‌داند که سوئیت دقیقا تعریفش چیست و با بقیه اقامتگاه‌ها چه فرقی دارد. اگر دقت کرده باشید، سوئیت‌ها قیمت‌شان با جاهای دیگر متفاوت است. پس حتما یک فرق‌هایی بین سوئیت و جاهای دیگر هست.

برای این که مسئله روشن شود، می‌خواهیم سوئیت را برایتان تعریف کنیم و تفاوتش با آپارتمان و ویلا را توضیح بدهیم. بعد می‌توانید درباره اجار سوئیت مبله تصمیم بگیرید.

تعریف سوئیت

بگذارید این شکلی توضیح بدهیم. وقتی وارد یک سوئیت می‌شوید، اولین چیزی که می‌بینید ‌هال و پذیرایی است. یعنی اولین بخش سوئیت، جایی است که مبلمان و تلویزیون و این جور چیزها هستند.

پشت ‌هال و پذیرایی سوئیت، اتاق خواب قرار دارد. در سوئیت‌ها معمولا خبری از آشپزخانه نیست. ولی اگر فضایش باشد، می‌شود یک آشپزخانه کوچک هم در نظر گرفت.

بعضی‌ها سوئیت را این شکلی تعریف می‌کنند: «اتاق‌های کوچک و بزرگی که به هم متصل هستند». در کل سوئیت شبیه به یک خانه کوچک و جمع و جور است.

انواع سوئیت‌ها

خیلی از ما فقط شنیده‌ایم که جایی به اسم سوئیت وجود دارد. ولی جالب است بدانید که سوئیت‌ها چندین نوع هستند و هر کدام‌شان به یک درد می‌خورند. اینجا درباره هر کدام از سوئیت‌ها کمی‌توضیح می‌دهیم:

· سوئیت اداری: فضایی است مخصوص برگزاری جلسه‌ها و قرارهای ملاقات. معمولا در یک ساختمان اداری، طبقه آخرش را سوئیت می‌کنند. در این اتاق بسته به متراژش وسایل آشپزخانه و پذیرایی هم هست.

· مینی سوئیت: همان سوئیت معمولی است با فضایی کوچک‌تر. مینی سوئیت در واقع اتاقی است که شبیه به سوئیت طراحی‌اش کرده اند.

· سوئیت دولوکس: این سوئیت‌ها بزرگتر هستند و امکانات بیشتری دارند. در کل می‌شود گفت که سوئیت دولوکس خیلی با نوع معمولی‌اش فرقی ندارد.

· سوئیت دوبلکس: قبلا گفتیم که پذیرایی سوئیت در بخش جلو و اتاقش در پشت قرار دارد. ولی در سوئیت‌های دوبلکس چیدمان کمی‌ عوض می‌شود. معمولا پذیرایی و وسایل راحتی در طبقه پایین هستند و اتاق یا اتاق‌ها، در طبقه بالا قرار دارند.

سوئیت معمولی را هم که قبلا برایتان تعریف کرده‌ایم. سوئیت‌ها چند نوع دیگر هم دارند. مثل سوئیت مخصوص ماه عسل، سوئیت وی‌آی‌پی و سوئیت سلطنتی. ولی اصلی‌ها همان‌هایی بودند که بهتان گفتیم.

تفاوت‌های سوئیت با آپارتمان و ویلا

اول آپارتمان و ویلا را تعریف می‌کنیم تا تفاوتشان با سوئیت مشخص شود:

· آپارتمان: به فضایی گفته می‌شود که چند اتاق در آن هست و آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی و تمام امکانات را دارد.

· ویلا: ویلا یک خانه مستقل است. وقتی کل ساختمان، یک خانه باشد و فرد دیگری غیر از خودتان در آن زندگی نکند، یعنی شما در ویلا هستید. ویلاها معمولا یک حیاط هم دارند. بسته به قیمت، استخر و زمین بازی هم می‌تواند در ویلا باشد.

وقتی تعریف‌های بالا را می‌خوانید، متوجه می‌شوید که سوئیت با ویلا و آپارتمان فرق دارد.

سوئیت‌ها هیچ وقت یک ساختمان مستقل نیستند و حیاط هم ندارند. در تمام سوئیت‌ها هم نمی‌شود کلیه امکانات را پیدا کرد.

حالا می‌دانید سوئیت چیست. ولی یک سوال، چه زمانی باید دنبال اجاره سوئیت مبله باشیم؟ اصلا سوئیت‌های مبله برای چه افرادی مناسب هستند؟

موارد مناسب برای اجاره سوئیت مبله

اگر با خانواده بخواهید سفر بروید، باید جایی اجاره کنید که فضای کافی و امکانات لازم را داشته باشد. سوئیت‌ها بهترین گزینه برای سفرهای خانوادگی هستند.

بعضی وقت‌ها هم هست که میزبان فرد مهمی ‌هستید. با اجاره سوئیت مبله می‌توانید بهترین شرایط را برای مهمان‌تان فراهم کنید.

در کل اگر دنبال راحتی بیشتر هستید، اجاره سوئیت مبله گزینه مناسبی است.

حالا که همه چیز درباره سوئیت را می‌دانید، وقتش است سراغ اجاره سوئیت مبله بروید. ولی از کجا می‌شود سوئیت‌های خوب و مناسب پیدا کرد؟ کدام سایت یا شرکت بهترین پیشنهادها برای اجاره سوئیت را دارد؟

پینورست، سایت مطمئن برای اجاره سوئیت مبله

پینورست شرکتی است که به صورت آنلاین به گردشگرها و مسافرها سوئیت اجاره می‌دهد.

پینورست سوئیت‌ها را بر اساس نمره‌های کاربران به تمیزی، دسترسی، رفتار حرفه‌ای میزبان، آرامش و دنجی محیط و البته ارزش واحد اقامتی نسبت به قیمت به نمایش می‌گذارد.

سوئیت‌های پینورست همه عکس دارند و می‌شود قبل از اجاره مشخصات و دسترسی‌هایشان را به راحتی بررسی کرد.

البته در دنیا سایت‌های مختلفی برای رزرو آنلاین سوئیت و انواع دیگر اقامتگاه‌ها وجود دارد. از Airbnb معروف گرفته تا Vrbo  و حتی TripAdvisor. منتهی هیچ کدام از این سایت‌ها برای کاربران فارسی طراحی نشده و اصلا به داخل ایران سرویس نمی‌دهند.

در پینورست می‌توانید انواع سوئیت را در شهرهای مختلف ایران رزرو کنید. هر زمان هم با مشکلی مواجه شوید، پینورست همراه شما خواهد بود و تیم پشتیبانی بدون معطلی به کمکتان می‌آید.

پینورست گارانتی پرداخت دارد و علاوه بر این‌ تیم پشتیبانی پینورست هم همیشه همراه شماست و خلاصه به هر مشکلی که خوردید می‌توانید روی پینورست حساب باز کنید.

اگر می‌خواهید اقامت در سوئیت‌های مجهز و تمیز را تجربه کنید، بد نیست که همین حالا سری به این صفحه بزنید و به فکر اجاره سوئیت مبله باشید :

https://pinorest.com/اجاره-سوئیت-مبله/

فراموش نکنید که اقامت در یک سوئیت راحت و شیک، گزینه ای عالی برای سفر بعدی‌تان است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1354125