اقدام تازه مکرون علیه مسلمانان به بهانه جدایی‌طلبی!

ایسنا نوشت:رئیس جمهور فرانسه قصد دارد روند اعزام امام جماعت‌ و معلم‌ از کشورهای دیگر به فرانسه را با هدف آنچه که او برخورد با خطر "جدایی‌طلبی" خواند،تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه تا کنون تلاش کرده بود تا چندان در مسائل مربوط به جامعه مسلمانان فرانسه که بزرگترین جامعه مسلمانان در اروپا است مداخله نکرده و بر اصلاحات اقتصادی تمرکز کند.

با این حال رئیس جمهور فرانسه در حالی که کمتر از یک ماه تا زمان برگزاری انتخابات شهرداری‌های کشورش باقی مانده اقدام به مداخله در موضوعات مربوط به مسلمانان کرده و گفت، به تدریج به یک سیستمی که بر اساس آن کشورهای الجزایر، مراکش و ترکیه امام جماعت به فرانسه می‌فرستند تا در مساجد به ترویج دین اسلام بپردازند پایان می‌دهد.

مکرون در کنفرانسی خبری در یکی از شهرهای شرق فرانسه گفت: این اقدام برای برخورد با اعمال نفوذ خارجی و اطمینان از احترام همه به قوانین جمهوری فرانسه شدیدا مهم است.

مکرون خاطر نشان کرد، ۳۰۰ امام جماعت هر سال توسط این کشورها به فرانسه اعزام می شوند و گروهی از آنها که در سال ۲۰۲۰ وارد فرانسه شدند آخرین گروهی هستند که در این تعداد بالا به فرانسه آمده‌اند.

رئیس جمهور فرانسه عنوان کرد، دولتش از نهاد نمایندگی مسلمانان در فرانسه خواسته تا یک سری راه‌حل به هدف تربیت امام جماعتها در خاک خود فرانسه به جای اعزام آنها از کشورهای دیگر بیابد و اطمینان حاصل کند که آنها فرانسوی صحبت کنند و دیدگاه‌های افراط‌گرانه را ترویج ندهند.

مکرون که همواره از سوی مارین لوپن، رهبر جناح راست افراطی فرانسه از بابت مسائل مربوط به ادغام مسلمانان در جامعه فرانسه مورد حمله قرار گرفته، همچنین اظهار کرد به یک روند دیگر که طی آن دانشجویان  فرانسوی از سوی مدرسان حقوق‌بگیر دولتهای خارجی آموزش می‌بینند پایان می‌دهد.

فرانسه با ۹ کشور شامل الجزایر، مراکش، تونس و ترکیه توافقاتی را دارد که به موجب آنها دولتهای آنها می‌توانند مدرسانی را به فرانسه اعزام کنند تا در مدارس این کشوربه آموزش زبان به دانشجویانی که اصالتا متعلق به این کشورها هستند، بپردازند.

مکرون در ادامه صحبتهایش خاطر نشان کرد، به توافقی دست پیدا کرده تا به این سیستم اعزام مدرس از تمامی این کشورها به جز ترکیه پایان دهد.

وی افزود: من اجازه نخواهم داد هیچ کشوری، صرف نظر از این که کدام کشور باشد جدایی طلبی را تحریک کند. شما نمی‌توانید در خاک فرانسه قوانین ترکیه را داشته باشید. چنین اتفاقی نمی‌تواند بیفتد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1354451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
    12 1
    این اقدام علیه مسلمانان نیست،بلکه برای حفظ شأن مسلمانان است،من در انگلستان زندگی می کنم که بسیاری از مسلمانان ساکن اینجا،پاکستانی های فرقه احمدیه هستن. فرقه احمدیه از جانب کشور پاکستان بعلت افکار افراطی ،از ترویج و فعالیت در خاک پاکستان منع شده و افراد این فرقه با استفاده از ترفند اینکه آزادی عقیده ،ازجمله حقوق بشری است از انگلیس اجازه اقامت گرفته اند ولی در حال حاضر که چهره اصلی خشن آنها بر همگان آشکار شده،تبدیل به یک معضل جدی شده اند.من شخصا چند بار با آنها از نزدیک تماس داشته ام ،آنها همه مسلمانان بجز مسلمانان فرقه احمدیه را کافر و مرتد می دانند و دارای افکار خطرناک بوده و بیشترین حملات تروریستی در اینجا توسط آنها انجام شده.بر همین اساس کشورهایی نظیر انگلیس و فرانسه سعی در مهار این افراد دارند و بحث مبارزه با اسلام به آن صورت که شما در عنوان آورده اید،مطرح نمی باشد.بلکه بحث امنیت شهروندان از گزند افراد به ظاهر مسلمان با عقاید افراطی است
  • مهندس مظهر الحق خان NL ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
    2 0
    فرقه احمدیه اصلً‌ مذهب جدیدی نیست.
  • کاشف علی PK ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
    4 0
    جناب محترم که درباره جماعت احمدیه نظری داده اید و ادعا نموده اید که با این جماعت و عقایدشان آشنایید، و بعضی برچسبهای ناروا و نادرست به آن زده اید؛ باید به عرضتان برسانم که این اطلاعاتی که به شما دادند، اشتباه به خوردتان دادند، شاید منظورشان این بود که شما را از این جماعت متنفر کنند یا در صورت دیگر شما عمداً بدون این که هیچ تحقیقی بکنید دارید به جماعت احمدیه این تهمتها را میزنید تا دیگران را از این جماعت متنفر سازید، حالا هدفتان از این کار هر چه باشد، مهم نیست ولی تهمتهای ناروا زدن به کسی یا جماعتی واقعاً در هیچ دینی و هیچ چهارچوب اخلاقی قابل قبول نیست
  • مهندس مظهر الحق خان PK ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
    2 0
    هر چه که درباره جماعت احمدیه گفته است فقط دروغ است. تعلیم این جماعت محبت و امنیت است. رهبر این جماعت جهانی در لندن زندگی می کند.