حوزه کشاورزی ایلام در ردیف ۵ استان برتر کشور قرار دارد

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام گفت: حوزه کشاورزی ایلام در ردیف ۵ استان برتر کشور قرار دارد.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ایلام، اسماعیل گوهری در گفتوگویی اظهار داشت: استان ایلام از حیث جمعیت و مسافت و گستره در ردیف استان‌های کوچک کشور است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام گفت: ایلام در ته لیست استان‌های کشور از همه حیث قرار دارد اما در عین حال با عنایت مقام معظم رهبری به استان ایلام داشتند سه طرح مهم در حوزه آب و خاک در استان ایلام در حال اجراست. از محل اعتبارات توسعه ملی این طرح‌ها به استان ابلاغ شده و در حال اجراست.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها با افتخار در ردیف ۵ استان اول کشور قرار داریم و این طرح بهره‌مندی از شبکه‌های نوین به نسبت اراضی آبی است.

این مسئول اضافه کرد: در سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۵ به خوزستان مصوبه‌ای احذ شد تا اراضی کشاورزی ایلام و خوزستان آبی شوند و در سفر ۹۲ دولت به استان‌ها اعتبار آن تامین شده و در حال اجرای سه طرح بزرگ آب و خاکی در تاریخ کشور هستیم.

گوهری تصریح کرد: این طرح‌ها شامل طرح احیای خوزستان و ایلام، احداث طرح سامانه های نوین در مناطق مرزی و سامانه گرمسیری است که ایلام از هر سه طرح بهره مند شده است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام گفت: وزارت جهاد کشاورزی با اجرای این طرح ایلام را از عقب ماندگی رهانیده است، اکنون ایلام از این حیث در ردیف استان‌های پیشرفته قرار دارد.

وی ادامه داد: طی ۴ سال گذشته برای اجرای این طرح ها در مجموع یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان ایلام جذب شده است و عمده این جذب ها از محل صندوق توسعه ملی و به صورت نقدی بوده است.

این مسئول اضافه کرد: اکنون برای اجرای پروژه ها از استاد مالی تحت عنوان اوراق مشارکت استفاده می شود اما در استان ایلام مبلغ ذکر شده به صورت نقدی دریافت شده است.

گوهری تصریح کرد: با اجرای این سه طرح ۸۰ هزار هکتار شبکه های نوین آبیاری اجرایی شده که ۴۵ هزار هکتار آن تبدیل اراضی دیم به آبی بوده است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی ایلام گفت: از همین ۴۵ هزار هکتار زمینی که از دیم به آبی تبدیل شده سالانه بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان عاید کشاورزان ایلامی می‌شود .

وی ادامه داد: اجرای این طرح جهش بزرگی در بخش کشاورزی استان ایلام بوده و تحولی را در اقتصاد منطقه ایجاد خواهد کرد و همه از آن بهره مند خواهند شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1354640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =