قالیباف: رقیب و حسود زیاد دارم /چرا سندی درباره اتهامات به من ارائه نمی شود/اگر به ۳۰ نفر لیست وحدت رای ندهید حتما لیست دیگران رای می‌آورد

فارس نوشت:سرلیست فهرست وحدت اصولگرایان گفت که اگر مردم به ۳۰ نفر لیست وحدت «ایران سربلند» رای ندهند، حتما لیست دیگران رأی می‌آورد.

محمد باقر قالیباف نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام، امشب ( چهارشنبه) در مراسمی که در جمع مردم شهرستان اسلامشهر و در مسجد امام محمد باقر(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: جمعه پیش رو یعنی کمتر از ۴۸ ساعت دیگر روز سرنوشت سازی برای ملت ما خواهد بود، به این دلیل که ما برای مجلس که جای مهمی جهت تحقق قانون اساسی است، رای خواهیم داد. 

وی گفت: چرا مجلس مهم است؟ به این دلیل که قانونگذاری سیاست های کلانی که بر اساس قانون از وظایف رهبری است، برعهده مجلس است. چرا مجلس مهم است؟ به این دلیل که امام راحل فرمودند که یکی از ویژگی های اساسی انقلاب اسلامی این است که اراده مردم بر سرنوشت آنها حاکم باشد. 

قالیباف افزود: شما مردم میتوانید با حضور در انتخابات و رای مستقیم به ۲۹۰ نفر نماینده مجلس که به محض ورود به مجلس دیگر نماینده محل انتخابیه خود نیستند و نماینده همه ملت هستند، در این عرصه نقش آفرینی داشته باشید.  

قالیباف با بیان اینکه مجلس بر همه سازمان ها و دستگاه ها نظارت دارد، تصریح کرد: وقتی ما افراد خوبی را برای مجلس انتخاب میکنیم باعث میشود که چهره هایی وارد مجلس شوند که تا مدیریت هایی که در خود مجلس هم وجود دارد را تغییر دهند.

شهردار اسبق تهران گفت: مجلس یازدهم باید آنقدر کارآمد باشد که کلام امام که فرمودند مجلس در راس امور باشد به واقع محقق شود و مردم در زندگی خود حضور مجلس را احساس کنند و اگر اینطور نشود مجلس در راستای ماموریت خود حرکت نکرده است. 

شهردار اسبق تهران با بیان اینکه امام راحل فرمود که مراقب باشید که انقلاب به دست نااهلان نیفتاد، افزود: متاسفانه امروز بخشی از مسئولیت ها و سمت ها در کشور در اختیار این افراد است. 

قالیباف گفت: به دلیل برخی مشکلات قانونی و برخی لجبازی ها، می توانستیم همان روزی که خط ۳ مترو را افتتاح کردیم، خط مترو را به اسلامشهر وصل کنیم و اتفاقات خوبی رقم میخورد ولی به هر حال این امر اتفاق نیفتاد.  بحث مربوط به اسناد زمین هم از دیگر موضوعاتی است که حتما در مجلس پیگیری خواهیم کرد. 

قالیباف افزود: شما مردم اگر در ذهنتان بوده که روزی می‌توانستید ماشین و خانه ای را تهیه کنید امروز دیگر حتی به خواب هم نمی بینید، چرا؟ به این دلیل که ارزش پول ملی افت کرده است. اینجا هم مجلس باید نظارت داشته باشد و البته مسائل کلان داخلی و بین المللی دیگری که مجلس میتواند بر همه این امور نظارت داشته باشد. 

شهردار اسبق تهران در خصوص دست یابی به وحدت، بیان کرد: هرچند دیر، اما به هر حال شب گذشته مجموعه برادران دلداده انقلاب به یک لیست واحد رسیدیم.

قالیباف گفت: خواهش میکنم از شما مردم عزیز که به همه ۳۰ نفر لیست وحدت ایران سربلند رای دهید تا به فهم‌ مشترکی در مجلس برای حل مشکلات مردم برسیم. 

وی با بیان اینکه خدای نکرده اگر لیستی رای ندهید حتما دیگران لیستی رای می‌آورند که این موضوع خیلی مهم است، افزود: ویژگی آخر این دوره این است که ما از شش هفت ماه قبل در جلسات تصمیم گرفتیم که از اهالی بومی اسلامشهر و شهرری را در لیست داشته باشیم و این اتفاق هم افتاد.

 نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت تاکید کرد: ۱۸ نفر از ۳۰ نفر لیست ما زیر ۴۵ سال هستند و نشان از این دارد مجلس یازدهم از جنس گام دوم انقلاب است که جوانان متعهد و متخصصی را در خود جای داده است.

قالیباف با طرح این سوال که وقتی نماینده مجلسی از وزیری سوالی می پرسد ولی آن را پس می‌گیرد دلیلش چیست؟ گفت: قانون تضاد منافع، قانون ضد انحصار و البته قانون حمایت از افشاگری های مستند هم از دیگر قوانینی است که حتما در مجلس آنها را پیگیری خواهیم کرد. 

 نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت بیان کرد: امروز هرکسی میتوانید در فضای مجازی به راحتی آبروی کسی را ببرید و این به لحاظ شرعی ایراد دارد، اما باید به صورت قانونی با این افراد بر خورد و با کسی هم که به نحوی مستند افشاگری میکند حمایت کرد.

وی با بیان اینکه معتقدم که نمایندگان مجلس وقتی وارد مجلس می‌شوند باید دارایی های خود را به اطلاع عموم مردم برسانند، گفت: چرا کسی نتوانست در مورد اتهامات وارده به من سندی را ارائه کند. همانطور که میدانید بنده و رقیب و حسود زیاد دارم.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1354733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =