عوارض نهایی آزاد راه تهران شمال چقدر تعیین شد؟

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: بر اساس مصوبه و شرایط قراردادی میان وزارت راه و شهرسازی (شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل) با بنیاد مستضعفان، ۶۰ درصد مبلغ سرمایه گذاری بابت عوارضی از سوی دولت پذیرفته شده که در غیر این صورت مبلغ عوارضی به حدود ۱۰۰ هزار تومان می‌رسید.

به گزارش خبرآنلاین،«خیرالله خادمی» پیرامون زمان افتتاح منطقه یک آزادراه تهران-شمال افزود: برپایه هماهنگی انجام شده و اعلام دفتر رییس جمهوری روز ششم اسفندماه برای افتتاح رسمی منطقه یک آزادراه تهران-شمال مشخص شده و چنانچه زمان افتتاح تغییر یابد از دفتر رییس جمهوری به وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود.

وی گفت: بر اساس مصوبه و شرایط قراردادی میان وزارت راه و شهرسازی (شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل) با بنیاد مستضعفان، ۶۰ درصد مبلغ سرمایه گذاری بابت عوارضی از سوی دولت پذیرفته شده که در غیر این صورت مبلغ عوارضی به حدود ۱۰۰ هزار تومان می‌رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه « قرار بود۴۰ درصد هزینه های آزادراه از محل اخذ عوارضی تامین شود» گفت: مبلغ عوارضی برای منطقه یک حدود ۴۰ هزار تومان در نظر گرفته شد، اما وزارت راه و شهرسازی در چارچوب تسهیل شرایط تردد از این آزادراه روش‌های مختلف برای کاهش هزینه عوارضی را به کار گرفته است و پس از دستیابی به نتایج مورد نظر رقم نهایی از سوی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود.

منطقه یک آزاد راه از تقاطع بزرگراه آزادگان و بزرگراه شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امام زاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می‌رسد. ساخت  منطقه یک آزادراه تهران-شمال باعث می‌شود قسمتی از راه فعلی که از مسیرکرج می گذرد، حذف شده و مسیر فعلی حدود 60 کیلومتر کوتاهتر شود.

223227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1355291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =