تقاضا برای دریافت تسهیلات نوسازی بافت‌فرسوده افزایش یافت

مدیر امور اعتباری بانک مسکن گفت: تقاضا برای دریافت تسهیلات نوسازی بافت‌فرسوده در شهرهای مختلف کشور به ویژه شهرهای بزرگ در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا ۱۹ بهمن‌ماه، سازندگان بیش از ۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهرهای کشور موفق به تشکیل پرونده تسهیلات نوسازی در بانک شدند، اظهار کرد: در هفته‌های اخیر با تعیین تکلیف یارانه نرخ سود تسهیلات نوسازی و شروع انعقاد قراردادپرداخت این تسهیلات بر اساس سود حمایتی، شاهد استقبال سازندگان و تولیدکنندگان مسکن در بافت‌های فرسوده برای دریافت تسهیلات نوسازی هستیم که این نوید روشنی برای سرعت گرفتن طرح بازآفرینی شهری در کشور است.


آن طور که علمداری اعلام کرده است، مبلغ کل تسهیلات منعقد شده از ابتدای سال جاری تا ۱۹ بهمن‌ماه، برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهرهای کشور بابت احداث بیش از ۹ هزار واحدمسکونی رقمی معادل ۵۶۴ میلیارد و ۷۳۸ میلیون تومان بوده است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن همچنین نقش حمایتی این بانک در تسهیل و تسریع جریان نوسازی بافت فرسوده در استان‌های مختلف کشور را تشریح کرد.

محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به حجم تسهیلات پرداختی به متقاضیان نوسازی واحدهای مسکونی در استان‌های مختلف کشور، گفت: از ابتدای دوره یعنی آغاز سال ۹۸ تا ۱۹ بهمن امسال، پس از استان تهران، دو استان خراسان‌رضوی و اردبیل بیش‌ترین آمار نوسازی واحدهای مسکونی با حمایت تسهیلاتی بانک مسکن را داشته‌اند.

به گفته وی در این بازه زمانی از محل قرارداد عاملیت، سازندگان و مالکان پروژه‌هایی با ظرفیت ۹ هزار و ۸۲۴ واحد در سراسر کشور موفق شدند با تشکیل پرونده در شعب بانک مسکن قراردادهای دریافت تسهیلات نوسازی بافت‌فرسوده را برای پروژه‌های خود منعقد کنند.

علمداری با بیان اینکه یکی از محورهای مهم پیش‌بینی شده دربسته اعتباری سال‌های اخیر این بانک حمایت تسهیلاتی برایسرعت بخشی به جریان نوسازی بافت فرسوده بوده است، گفت: با توجه به گستردگی بافت فرسوده در استان تهران، متقاضی اخذ تسهیلات برای نوسازی واحد مسکونی نیز بیشتر بوده است به طوری که در این دوره از محل قرارداد عاملیت، مالکان و سازندگان ۲هزار و ۴۹۰ واحد مسکونی به مرحله انعقاد قرارداد برای اخذ تسهیلات رسیده‌اند.

وی ادامه داد: پس از تهران، عملکرد شعب دو استان خراسان‌رضوی و اردبیل نیز در حوزه پرداخت تسهیلات بافت فرسوده قابل توجه است. مطابق با آمار، در خراسان‌رضوی برای احداث ۸۳۴ واحد و در خراسان‌رضوی برای ساخت۶۷۰ واحد قرارداد پرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده منعقد شده است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن همچنین به مجموع رقم تسهیلات پرداختی به متقاضیان سراسر کشور طی این دوره اشاره کرد و به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: کارنامه عملکرد شعب بانک مسکن در حوزه تسهیلات پرداختی به بافت فرسوده نشان می‌دهد در این دوره تا تاریخ ۱۹ بهمن امسال، رقمی معادل ۳۱۴ میلیارد و ۳۰۷ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۷۰۶ تومان تسهیلات نوسازی در کل کشور توسط بانک مسکن پرداخت شده است.

علمداری به آمار تسهیلات پرداختی شعب سایر استان‌ها نیز اشاره کرد و افزود: استان‌های آذربایجان‌شرقی، مازندران، گیلان، همدان و هرمزگان نیز از جمله استان‌هایی بوده‌اند که طی این دوره بیش از ۲۵۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده آن‌ها از طریق تسهیلات بانک مسکن در جریان نوسازی قرار گرفته‌اند.

۲۲۳۲۲۹ 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1356141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =