۰ نفر
۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
وحشتِ این روزهای محمدحسین مهدویان

محمدحسین مهدویان، کارگردان فیلم «زیر درخت گردو»، در پستی اینستاگرامی، تاکید کرد از ویروس دوزاری کرونا نمی‌ترسد، اما از نابودی روح ایثار و نوع‌دوستی در جامعه وحشت دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی واکنش‌های نادرست به شیوع ویروس کرونا در جامعه، اعتراض چهره‌های هنری، دانشگاهی و علمی را برانگیخته است. از جمله محمدحسین مهدویان، کارگردان فیلم‌هایی چون «ماجرای نیمروز» و «درخت گردو»، در پستی اینستاگرامی، کم‌رنگ شدن روحیه ایثار و نوع دوستی در جامعه را بسیار خطرناک توصیف کرده است.

او در این پست اینستاگرامی نوشته است: «از ویروس کرونا نمی‌ترسم. می‌دانم خطرناک‌تر از آنفولوآنزا نیست. اما راست‌اش از جامعه‌ی هزار‌تکه‌ای می‌ترسم که افرادش جز خودشان چیز دیگری را نمی‌بینند. در یکی از ویدئوهای این چند روز دیدم بیمار مشکوکی را به بیمارستانی می‌بردند، همان‌جا صدای پرستاری را شنیدم که با دلخوری می‌گفت: «این همه بیمارستان. چرا اینا رو آوردن این‌جا؟» این جمله ترسناک‌ترین سخنی بود که در این چند روز شنیدم. قسم‌‌ها و قوانین حرفه‌ای را کنار بگذارید. ما انسانیم. دیدن بعضی پرستاران و پزشکان مضطرب از مواجهه با بیماران «البته نه همه‌ی پزشکان و پرستاران»، احتکار‌کنندگان ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده، اعتراض هم‌راه با خشونت مردم یک شهر به بیمارستانی که برای قرنطینه‌ی هم‌وطنان بیمارشان انتخاب شده و هر آن‌چه بی‌معرفتی ما نسبت به هم‌دیگر را نشان می‌دهد، برای من به مراتب ترسنا‌ک‌تر از این ویروس دوزاری است. چه به سرمان آمده؟
در این مملکت ماسک همیشه کم بوده. اما روزگاری مردمی بودند که ماسک از صورت برمی‌داشتند تا جان‌شان را به هم‌وطن دیگری هدیه کنند. اتفاقا امروز ماسک‌ها بیشتر شده‌اند اما وحشت این‌جاست که گویی تخم آن مردم عاشق را ملخ خورده. راستی چه‌طور آن روح ایثار و نوع‌دوستی در ما چنین نابود شد؟»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1356198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مازیار ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    14 0
    آقای مهدویان با کمال احترام به شما...آخر نوشته تان سوالی پرسیده اید که من می خواهم به آن پاسخ دهم البته اگر خبرآنلاین منتشر کند...به نظر من جواب سوالتان این است که خود شما و امثال شما مسبب وضع موجود هستید...شما به عنوان شاخک های حساس جامعه و کسانی که بلدند حرف بزنند و امکان و ابزار آن را هم بر خلاف خیلی های دیگر دارند به کارنامه خودتان یک نگاهی بیندازید و ببینید به غیر از خودشیرینی برای قدرت چه کاری برای جامعه خودتان کرده اید؟از تریبونی که داشته اید چه استفاده مثبتی کرده اید؟یک بار دیگر مثلا فیلم لاتاری خودتان را ببینید...چه پیامی با این فیلم به جامعه منتقل کردید غیر از ترویج ترور و چاقو کشی؟تا به حال در مقابل کدام ظلم ایستاده اید؟در مقابل کدام ناراستی واکنش عملی نشان داده اید؟...این رفتار الان شما به نظر من عوام فریبی است
    • علی IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
      0 0
      آقای مازیار . فیلم لاتاری که سراسر آموزش مبارزه با ظلم بود.
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
      0 0
      دوست عزیز وقتی که تمام رسانه ها و مردان سیاسی مورد علاقه اتان با افتخار و با شادی و در میان شعف و کف و قر شما و دوستانتان دهه شصت که آن روحیه ی ایثار و از خودگذشتگی در میان مردم موج می زد را سیاه و تاریک و ریشه و بنیان همه بدیها معرفی کردید این خلق و اخلاق را در مردم ایجاد کردید که باید بزرگ شد و نفع شخصی را به همه چیز ارحج دانست. دوست عزیز وقتی بدون توجه به عواملی که آن روحیه و نوع دوستی را در میان سپاهیان و بسیجیان انقلابی نهادینه کرده بود روند تخریب هر کسی که به آن فضا و روحیه علقه و ارتباط داشت دست زدید باید این نتیجه را هم می گرفتید شما باز هم سرنا را از سر گشادش می زنید و به جای دیدن نواقص خود در به قول خودتان ظلم ها که رای امثال شما به اشرافیت به غرب گداها و حامیان و منادیان رهاسازی دهه شصت و روحیه بسیج و مذهبی به توهمات همیشگی خودتان دامن می زنید و عده ای را که مطمئنم همان سیبل همیشگی امثال شماست را دشمن انگاری می کنید و باز هم اگر همین امروز امثال گنجی و حجاریان و بقیه سیاست بازانی که نقش اصلی در تقدس زدائی از دین داشتند بیایند شما و دوستان شما با قر کمر و کف و سوت به آنها رای
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    18 0
    وقتی اولویت‌هایی چون فرهنگ سازی در میان روزمرگی نه تنها فراموش می شود، بلکه برآیند تصمیم گیری ها و وقایع دانسته یا ندانسته منجر به تخریب فرهنگی می شود، نباید انتظار شرایط بهتر از این را داشت.
  • مهدی US ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    1 0
    بر فرض که تحریمها بخاطر کمک ایران به جبهه مقاومت و مساله فلسطین است! خب دلیل این همه زلزله و سیل و بلا و بیماری چیست؟! اینها هم تقصیر حکومت است؟! یا تقصیر اعمال ماست و خداوند اینها را هم برای عذاب برخی و هم برای انذار بعضی و هم بهر امتحان نازل میکند! گرفتار وزیر و نماینده و مسئولین بی عرضه شدن هم بلاست نه فقط سیل و بیماری!!!
  • N IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    0 0
    شما خودت تو این نوشته داری دروغ میگی . کجا آنفلونزا اینهمه کشته داده ؟ در صورت تشخیص زود و رسیدگی درمان میشه اونهم در چین ولی مردم بدبخت ایران رها شدن . برو از اصل کاری بترس .
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    0 0
    یعنی واقعا نمیدونی جناب مهدویان؟؟؟!!!!