مسئولین استان چهارمحال وبختیاری امادگی وقوع احتمالی  سیلاب را داشته باشند

‍ استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به هشدار وقوع سیلاب در استان، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی کامل برای این مسئله را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی چهارم اسفندماه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد قطعی از کرونا ویروس در استان گزارش نشده است، اظهار کرد: ظرفیت پذیرش     ۱۵۰     بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان هاجر پیش‌بینی شده است و در تمامی شهرستان‌ها نیز یک بخش به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، افزود: فعلا تا پایان هفته مراکز آموزشی تعطیل هستند، اما در صورت نیاز این تعطیلی با تصمیم اعضای شورای تأمین تمدید می‌شود.

وی از لغو اردوهای دانش آموزی، گردهمایی‌ها و سایر تجمعات تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: فرمانداران هیچ‌گونه مجوزی برای برگزاری تجمعات عمومی صادر نکنند و دستگاه‌های اجرایی نهایت همکاری را با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند.

عباسی با اشاره به هشدار وقوع سیلاب در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: پیش‌بینی     ۱۵۰     میلی‌متر بارش باران و برف در چهارمحال و بختیاری از سوی سازمان هواشناسی اعلام شده است، دستگاه‌های اجرایی باید آمادگی کامل برای این مسئله را داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: نیاز است بخشی از آب سدها برای جلوگیری از سرریز شدن رها و مسیل رودخانه‌ها لایروبی شود، همچنین دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به اعزام نیرو و تجهیزات به نقاط حادثه‌خیز از آغاز بارش‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: فرمانداران نیز محل‌های خطر را شناسایی و به دستگاه‌های مربوطه کتبی یادآوری کنند، در صورت بی‌توجهی دستگاه، برخورد لازم صورت می‌گیرد.

عباسی با تأکید بر اینکه لایروبی رودخانه‌ها جزو وظایف ذاتی وزارت نیرو است، خاطرنشان کرد: نباید اعتبارات بحران صرف هزینه‌های جاری دستگاه‌ها شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: ستاد مدیریت بحران با همکاری دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارسال پیامک هشدار وقوع سیل اقدام کند، همچنین لیست ماشین‌آلات مربوط به مدیریت بحران آماده شود تا در مواقع مورد نیاز در مورد آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی افزود: در صورت نیاز می‌توان از دستگاه‌های بخش خصوصی نیز استفاده کرد، اما اولویت استفاده از ماشین‌آلات دولتی است.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای تأمین آذوقه روستاهای در معرض خطر قطع ارتباط در سیل روزهای آتی از طریق جمعیت هلال‌احمر اندیشیده شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1356418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =