ارائه اطلاعات متخلفان انتخاباتی فضای مجازی به پلیس امنیت

رئیس پلیس فتای استان البرز گفت: اطلاعات متخلفان انتخاباتی فضای مجازی در اختیار پلیس امنیت قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین از البرز ؛ سرهنگ محمد اقبالی گفت :رده سنی مجرمان سایبری ۲۰ تا ۳۵ سال است، این مجرمان بیشتر تحصیل کرده و باهوش هستند و نیاز به مالخر هم ندارند.

وی به رویکردهای مثبت اینترنت نیز اشاره کرد و گفت: تسهیل در مبادلات بانکی و امر ارتباطات و کاهش هزینه‌ها از رویکردهای مهم اینترنت است.

رئیس پلیس فتای استان البرز در خصوص فراوانی جرایم فضای مجازی در استان البرز، گفت: نخستین مورد برداشت غیرمجاز است که به دلیل عدم آگاهی مالباخته انجام می‌شود.

سرهنگ اقبالی دومین جرم فضای مجازی در استان البرز را کلاهبرداری اینترنتی برشمرد و گفت: این جرایم در مورادی مانند خرید و فروش‌های اینترنتی رخ می‌دهد، به یقین استفاده از رمز پویا نقش مهمی در کاهش این قبیل کلاهبرداری‌ها دارد.

وی سومین جرم فضای مجازی در استان را هتک حیثیت اجتماعی دانست و گفت: انتشار عکس، فیلم، صوت و یا مواردی که وجهه اجتماعی یک نفر را خراب کند از جمله این موارد است.

رئیس پلیس فتای استان البرز در بخش دیگری به گزارش عملکرد پرداخت و گفت: در این مدت مجموع ارزش ریالی پرونده‌های مکشوفه برابر ۴۰ میلیارد ریال بوده است، بحث فیشینگ همان سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی افراد از طریق درگاه جعلی در بستر اینترنت است.

سرهنگ اقبالی اضافه کرد: آمار پلیس فتای استان البرز در حوزه اسکیمر در ۱۱ ماهه نخست امسال برابر ۸۰ میلیارد ریال بوده است، اسکیمر نیز دستگاه سخت افزاری است که از طریق آن اطلاعات کارهای بانکی افراد از روی بارکد پشت کارت آنها کپی برداری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید به هنگام انجام عملیات رمز با دستگاه‌های خودپرداز مراقبت‌های لازم را داشته و با پوشاندن دست خود در هنگام انجام این عملیات مانع از اطلاع دیگران از رمزهای بانکی خود شوند، عنوان کرد: در هنگام خرید و کشیدن کارت از دستگاه‌های کارت خوان عملیات خرید را خود انجام دهند و با صدای بلند رمز کارت خود را اعلام نکنند، رعایت این نکات به ویژه اکنون که در آستانه نوروز هستیم و مردم خرید شب عید دارند ضروری است.

رئیس پلیس فتای استان البرز با اشاره به اینکه امسال فراوانی و گسترش جرایم فضای مجازی در البرز نسبت به سال قبل دو برابر شده است، گفت: میزان کشفیات در این زمینه نیز نسبت به سال ۹۷ نزدیک به دو و نیم برابر شده است.

سرهنگ اقبالی اشاره کرد: در بحث ناآرامی‌های امسال در خصوص کنترل فضای مجازی، آرام سازی فضا و شناسایی متخلفین فضای مجازی و یا شناسایی ادمین هایی که فعالیت‌های مخالف نظام داشتند به خوبی عمل کردیم.

وی بیان کرد: در بحث دستگیری‌های سال ۹۸ در تمامی حوزه‌های زیر مجموعه فعالیت‌های پلیس فتای استان البرز در مجموع توانستیم بالغ بر ۸۵ درصد متهمین را دستگیر کرده وبه دادسراها معرفی کنیم.

رئیس پلیس فتای استان البرز در خصوص شناسایی موارد تخلفات انتخاباتی در البرز نیز گفت: در این مورد نیز افرادی که در فضای مجازی و در جریان انتخابات پیش داوری‌ها، فعالیت‌های تخریبی و یا بیان مطالب خلاف واقع در مورد کاندیداها را داشتند رصد کرده و بعد از شناسایی آنها اطلاعات لازم را در اختیار پلیس امنیت قرار دادیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1356577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =