موردی از ابتلا به ویروس کرونا در یزد نداشته ایم

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد با بیان اینکه مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در یزد نداشته ایم؛ گفت: مرگ و میر در این نوع از ویروس کرونا بسیار کمتر از دیگر بیماری های شایع در جهان و کشورمان است و نباید جو ملتهب و پر استرس برای مردم ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ محمدرضا دهقانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای موفقیت در بحث پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا نیازمند بسیج ملی در جامعه هستیم، اظهار کرد: حفاظت از سلامت روحی و روانی جامعه یکی از نکات مهمی است که باید در اقدامات اجرایی و اطلاع رسانی دیده شود.
وی با بیان اینکه تا امروز ظهر مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در یزد نداشته ایم؛ افزود: مرگ و میر در این نوع ویروس کرونا بسیار کمتر از دیگر بیماری های شایع در جهان و کشورمان است و نباید جو ملتهب  و پر استرس برای مردم ایجاد کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد با بیان اینکه مهمترین چالش این بیماری انتقال پرسرعت آن از فردی به فرد دیگر است؛ تاکید کرد: رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی کردن دست ها بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.
دهقانی با اشاره به اینکه علائم این بیماری در87 درصد مردم همانند سرماخوردگی است؛ گفت: تنها در 13 درصد افراد علایم این بیماری شدت پیدا می کند که 11 درصد آنها درمان و تنها 2 درصد این افراد که جزو گروه های خاص باسن بالا یا سابقه بیماری های عفونی و ریوی باشند علت مرگ می شود.
وی با بیان اینکه استفاده از ماسک برای همه توصیه نمی شود؛ تاکید کرد: استفاده از ماسک برای کادر درمانی بیمارستان ها و افرادی که در منزل از بیماران نگه داری می کنند توصیه می شود تا بیماری به آنها سرایت نکند.
سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد با بیان اینکه برای افرادی که بیماری سرماخوردگی دارند، استفاده از ماسک توصیه می شود؛ گفت: استفاده از ماسک برای افراد سالم به خودی خود بعضا باعث بیماری می شود.
وی با بیان اینکه توزیع بسته بهداشتی که شامل تعدادی ماسک و پکیج‌های آموزشی و ضدعفونی کننده‌ها، بر اساس اولویت استان‌های درگیر در اختیار مراکز جامع سلامت قرار می‌گیرد، گفت: در حال حاضر این بسته‌ها به استان تحویل نشده و پس از تحویل به استان، مردم می‌توانند با مراجعه این بسته‌ها را دریافت کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1356719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =