۸۰درصد تردد خودرو در آزادراه های قزوین

حق لطفی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۰درصد تردد خودرو در جاده های این استان از طریق آزادراه ها انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهارکرد: در ۱۱ماهه امسال ۲۷۱میلیون و ۱۳۱هزار و ۷۴۳ تردد توسط خودروهای سبک و سنگین در جاده های این استان ثبت شده است.
وی اضافه کرد: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹درصد افزایش داشته است.
حق لطفی ادامه داد: از مجموع کل تردد خودروها در راه های استان، ۱۴.۲درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده که بیشترین آنها هم از محور بویین زهرا- ساوه و بر عکس عبور کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در این مدت ۲۴درصد وسایل نقلیه که از راه های این استان عبور و مرور کرده‌اند، فاصله طولی مجاز بین ۲ خودرو را رعایت نکرده‌اند، افزود: بیشترین تخلف در این زمینه هم با سهم ۴۷درصدی مربوط به آزاد راه قزوین - کرج بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با بیان اینکه آمار تردد در راه ها به وسیله ۶۱سامانه ترددشمار به دست می آیند، بیان کرد: دستگاه های تردد شمار، اطلاعات مربوط به سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را به ثبت می رسانند.
حق لطفی افزود: با استفاده از این سامانه های هوشمند ضمن جلوگیری از وقوع تخلف، از بروز تصادفات و حوادث رانندگی تا حد بسیار زیادی  پیشگیری می‌شود.
استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر جاده شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه و یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1356994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =