پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به مناسبت هفته تربیت اسلامی

  پرورش فضایل اخلاقی از مهم ترین اهداف والای رسالت پیامبران الهی بوده است تا انسان در مسیر کمال که علت غایی آفرینش است، قرار گیرد

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛  متن پیام محمد پورداود به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ»

  در این میان اخلاق و تربیت اسلامی، با ویژگی‌های خاص و بُعد متعالی خود تضمین کننده سعادت انسان‌ها در همه عمر است  که فراگیری علمی و تخلق عملی به آن، با شیوه‌های منطقی و در چهارچوب برنامه‌های آموزشی و تربیتی، امری لازم  و ضروری است.

سیره  انبیاء عظام و ائمه اطهار (ع) مشحون از مباحث پرورش انسان برای رسیدن به کمال بی نهایت انسانی است و غایت اصلی تعلیم و تربیت اسلامی قرب الی الله است.

براساس مکتب انسان ساز اسلام که در صدر مکاتب فلسفی و تربیتی قرار دارد، آموزش مقدمه تربیت و تربیت مقدم بر آموزش است. در قرآن کریم نیز هرجا بحث علم هست، قبل از آن بحث تزکیه مطرح گردیده است و این نشان از آن دارد که ابعاد علمی و تربیتی لازم و ملزوم همدیگرند و در صورتی که ایمان، علم و عمل صالح باهم در یک انسان مجتمع شوند، حیات طیبه که در سند تحول بنیادین نیز بر آن تأکید گردیده است، محقق خواهد شد.

  بدون تردید در دنیای امروز با توجه به تغییر و تحولاتی که در جوامع مختلف صورت گرفته از جمله دگرگونی‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، مسأله مهم «تربیت» و جایگاه آن بیش از پیش باید مورد توجه صاحب‌نظران تعلیم و تربیت قرار گیرد.

  پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، نهاد مقدس امور تربیتی با اهدافی بلند و با دستان پرتوان بزرگانی چون شهیدان رجایی و باهنر شکل گرفت.

  امور تربیتی شجره طیبه‌ای است که در گستره آموزش و پرورش کشور روییده و آثار و برکات معنوی آن، جان و دل گل‌های بوستان عشق و ایثار و جویای ارزش‌های دینی و انقلابی را شور و شعور بخشیده است.

  پرچمداران این نهاد مقدس مربیان دلسوز و مخلصی بودند که با وفاداری و تعهدی که به انقلاب داشتند عاشقانه به تربیت دانش‌آموزان مبادرت ورزیدند.

امروز در گام دوم انقلاب اسلامی، دستگاه تعلیم و تربیت با مبنا قرار دادن بیانیه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که دارای ابعاد تربیتی است و جوانان مخاطب اصلی آن هستند، در مسیر تحقق اهداف بلند سند تحول بنیادین حرکت می کند.

این جانب ضمن تبریک روز امور تربیتی و هفته  تربیت اسلامی  و گرامیداشت یاد و خاطره  شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهدای والامقام به ویژه شهید سرافراز سردار دل ها سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای فرهنگی و دانش آموز، امیدوارم با عنایات خداوند و تأسی از آرمان های بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همگام با دولت تدبیر و امید تراز انسان کامل در نهاد مقدس آموزش و پرورش هر روز بیش از پیش بالنده تر و پویا گردد.

محمد پورداود

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =