فضای مجازی استان یزد در موضوع کرونا هوشمندانه عمل کند

دادستان مرکز استان یزد طی یادداشتی به بیان توصیه هایی در خصوص ویروس کرونا و پیامدهای روانی آن در جامعه وفضای مجازی پرداخته و تاکید کرده است تا فضای مجازی استان درموضوع کرونا هوشمندانه عمل کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ متن کامل یادداشت محمدرضا حدادزاده، دادستان مرکز استان یزد که در ادامه می خوانید:
همراهی مناسب مردم و رسانه ها با مدیران استان در مواجهه مناسب با پیامدهای بیماری کرونا  مهمترین ضرورتی است که امروز احساس می شود. 
تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله در استان با محوریت مدیران بهداشت ودرمان و راهبری استانداری و عضویت دستگاه قضایی، گام موثری بود که نتایج اولیه آن تعطیلی مراکز آموزشی، لغو تجمعات و مراسمات استان، اقدامات بهداشتی و ضدعفونی و موارد دیگر بود. 
در بعد قضایی نیز، پلمپ چند مرکز متخلف توسط کمیته مشترک دادستانی و تعزیرات، برنامه ریزی مناسب جهت زندانیان و پلمپ مراکز عرضه قلیان و صدور برخی مجوزهای قضایی خاص که ذکر آن ضرورتی ندارد  اقدامات اولیه ای بود که انجام گرفت.
دیگر وظیفه ما حمایت از همه دست اندرکارانی هست که در خط مقدم پیشگیری  و مقابله  اند. آنچه در این چند روز در استان از آنها دیده شد جز تلاش فروتنانه و اطلاع رسانی صادقانه نبود. 
روا نیست که تشکیک و ابهام آفرینی و هراس افزایی در فضای مجازی، هم بار دیگری بر دوش آنها بیفزاید و هم امنیت روانی مردم را هدف قرار دهد.
که اگر چنین شد به همان اندازه که تهدید سلامت جسمی مردم موجب مجازات است ایجاد حس ناامنی و بی اعتمادی هم.
باید توجه داشته باشیم که اولا منبع آمار و اطلاعات در این حوزه "تنها و تنها" ستاد پیشگیری و مقامات بهداشت و درمان استان است و نه سلفی فلان پرستار با عکس بیمار مشکوک یا عکس آمبولانس در حال انتقال یا کامنت ها و خبرهای شهروندان بی نام و نشان.
در روزهای آتی توجه به این مهم بیشتر مورد انتظار است و نخبگان رسانه ای استان می توانند  فضای مجازی استان را هوشمندانه به نفع شهروندان مدیریت کنند.
درپایان سخن ؛امید که خداوند متعال در این آغازین روزهای ماه رجب جمیع شرهای دنیا و آخرت را از ما دور بدارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =