برنامه‌های هیئات مذهبی فارس تعطیل شدند / توزیع اقلام بهداشتی میان افراد کم‌بضاعت

طی دستورالعمل ابلاغی از شورای هیئات مذهبی فارس به کلیه رؤسای هیئات مذهبی سطح استان تأکید شده است که به دلیل اعلام وزارت بهداشت و شورای هیئات مذهبی کشور به‌منظور حفظ سلامتی مردم، برنامه‌های این هیئات در مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، تکایا و ... به‌صورت پرجمعیت تعطیل شوند.

به گزارش خبرآنلاین از فارس ، در پی شیوع بیماری کرونا در کشورمان، شورای هیئات مذهبی فارس نامه‌ای به کلیه رؤسای هیئات مذهبی سطح استان نوشته و دستورالعمل‌های در این زمینه به آنان ابلاغ کرده است.

در این نامه آمده است:

احتراماً؛ ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب و آرزوی کسب توفیقات الهی در ایام پیش‌رو و ان‌شاءالله رفع مشکلات پیش آمده برای مردم شریف کشور در مورد مسئله بیماری کرونا با توجه به نگرانی‌های اعضا و مردم محترم و توصیه‌های وزارت بهداشت نکاتی چند عرض می‌گردد:

۱- با توجه به اعلام وزارت بهداشت و شورای هیئات مذهبی کشور تا حد امکان به جهت حفظ سلامتی مردم عزیز فعالیت برنامه‌های هیئئت‌های مذهبی در مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، تکایا، منازل، اماکن عمومی و ایستگاه‌های صلواتی و فروکش شدن خطر بیماری مذکور خصوصاً به‌صورت پرجمعیت تعطیل و حداقل صرفاً بنا به ضرورت باشد.

۲- عدم روبوسی و دست دادن، عدم حضور افراد مشکوک به بیماری در هیئات و خصوصاً محل تهیه و توزیع غذا، رعایت فاصله مناسب افراد، استفاده کادر پذیرایی از دستکش و روپوش و ماسک و دیگر موارد اعلامی توسط دستگاه‌های مسئول و کارشناسان محترم از موارد ضروری و توصیه به افراد و اعضا می‌باشد.

۳- ضد عفونی روزانه و مداوم میزهای نماز، دستگیره‌های درب ورودی، میکروفون و بدنه سیستم‌های صوتی، کلیدهای روشنایی، سرویس‌های بهداشتی و کلاً نقاط لازم در محل هیئات، مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه و تکایا ضروری است.

۴- توصیه به مردم برای حفظ ایمنی و تقویت بدن توسط مسئولان محترم هیئت‌ها و روحانیون گرامی و همچنین دعوت از کارشناسان بهداشت و پزشکان جهت راهنمایی و انجام توصیه‌های لازم در برنامه‌ها و بعد از نماز جماعت

۵- ترجیحاً توسط هیئات محترم جمع‌آوری کمک و تهیه اقلام ضدعفونی و اهدای آن به افراد کم‌بضاعت در محلات و شهرها اقدامات لازم صورت پذیرد.

در نهایت با توجه به اینکه طبیب و شفادهنده اصلی خداوند تبارک و تعالی است توسل و دعای روزانه برای شفای مریضان و ریشه کن شدن این بیماری و با توجه به شرایط معنوی ایام ماه‌های مبارک رجب و شعبان و رمضان فعالیت متناسب در فضای مجازی به جهت تقویت روحیه معنوی و فرهنگی در سطح جامعه توسط اعضای محترم صورت پذیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =