با برنامه ریزی و لایروبی رودخانه ها، ۱۲۱ میلیمتر بارندگی را از استان همدان عبور دادیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته ولایروبی رودخانه های استان، ۱۲۱ میلمتر آب باران را از استان همدان عبور دادیم و کمترین خسارت مالی به اهالی استان وارد نشد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ محمودرضا عراقی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان، در گفتگویی با اعلام اینکه هفت میلیارد تومان از محل اعتبارات سیلاب سال جاری برای لایروبی رودخانه‌های استان اختصاص یافته و هزینه شد، افزود: با صرف این میزان اعتبار و لایروبی رودخانه‌های استان، توسط آب منطقه ای و باز شدن مسیر آب و جلوگیری از انحراف آن به حاشیه رودخانه و ورود آن به منازل، در طی بارندگی های چندروز گذشته بیش از ۱۲۱ میلیمتر آب به خارج از استان هدایت شد.

وی خاطرنشان کرد: تا صبح امروز چهارشنبه بارندگی در بیشتر شهرستان های استان ادامه داشت و نهاوند با ۱۲۱.۶ میلمتر و سپس تویسرکان با ۱۱۳.۸ میلمتر بیشترین میزان بارندگی را داشتند.

 مهندس عراقی با بیان اینکه با حضور و تدبیر به موقع از برون بحران در نهاوند جلوگیری شد، اظهار داشت:
تیم مدیریت بحران شبانه روز با حضور در مناطق بحرانی به ویژه روستاهای «لیلان» و «بالا جوب» از رودخانه ها و مسیر سیلاب بازدید کردند.

وی افزود: در این منطقه هر چند سیلاب شاخه های درختان را حمل و در کنار پل انداخته و آب وارد روستا شده بود اما خسارت جدی به این روستاها وارد نشد چرا که با استفاده از بیل مکانیکی، پاکسازی و لایروبی سریع دهانه پل ها، مشکل رفع شد.

معاون عمرانی استاندار همدان تصریح کرد: اگر پیشتر رودخانه ها و دهانه پل ها لایروبی نشده بودند هم اینک به بسیاری از روستاها آسیب جدی وارد شده و احتمال تلفات جانی و مالی بالا می رفت.

وی گفت: با توجه به اینکه سدهای استان ظرفیت ۱۰ میلیون متر مکعب آب اضافه را داشتند، دریچه برخی سدها به منظور پیشگیری از سیلاب باز شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =