۰ نفر
۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
آلمان، به آماده باش کرونایی درآمد

ایرنا نوشت: با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان، دولت این کشور ضمن تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در چند منطقه، خود را آماده مقابله با همه گیر شدن این بیماری مهلک می کند.

تارنمای شبکه دویچه وله گزارش داد: چند مورد دیگر از تایید ابتلا به بیماری کرونا در آلمان گزارش شده است. اوضاع در ایتالیا، اتریش و اسپانیا نیز نگران کننده اعلام شده است. دولت آلمان خود را برای مقابله با شیوع احتمالی این بیماری آماده می‌کند.

بر این اساس یک زوج آلمانی در منطقه هاینزبرگ واقع در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان به علت مشاهده نشانه‌های ابتلا به بیماری کرونا به بیمارستان دانشگاه دوسلدورف منتقل شده‌اند. نتیجه معاینات صورت گرفته بر روی این دو نفر حکایت از ابتلای یکی از آن‌ها به بیماری کرونا دارد.

گفته می‌شود که حال جسمانی این بیمار که مردی ۴۷ ساله است، بسیار وخیم بوده و به او تنفس مصنوعی داده می‌شود. هنوز روشن نیست که این فرد کجا و از چه طریقی مبتلا به ویروس بیماری کووید-۱۹ (کرونا) شده است. همسر او و یکی دیگر از بستگانش نیز تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

در پی انتشار این خبر، اعلام شده است که کودکستان‌ها و مدارس در منطقه هاینزبرگ آلمان تعطیل خواهند بود. حتی احتمال می‌رود که شبکه ترابری عمومی و از جمله اتوبوس‌ها و قطارها در این منطقه به حالت تعطیل در آید.
پیش از آن گفته شده بود که فردی در ایالت بادن‌وورتمبرگ آلمان پس از بازگشت از سفر ایتالیا مبتلا به بیماری کرونا شده است. این فرد جوانی ۲۵ ساله‌است که اخیرا به میلان سفر کرده بود. او پس از بازگشت از ایتالیا به علت مشاهده علائم مربوط به سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه کرده بود. پس از معاینات نخستین، احتمال ابتلای او به بیماری کرونا تایید شده است.
روز سه‌شنبه اخباری مربوط به موارد ابتلای شهروندان به بیماری کرونا در کشورهای اتریش، کرواسی، اسپانیا و سوئیس نیز منتشر شد. همچنین در غرب جزیره تفریحی تنریف اسپانیا هتلی با هزار مسافر و از جمله شماری از گردشگران آلمانی در حالت قرنطینه قرار گرفته است.
در همین حال در شمال ایتالیا چهار نفر دیگر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و به این ترتیب، شمار قربانیان کرونا در این کشور به ۱۱ نفر رسیده است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • DE ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    1 0
    کلیه سفرهای تفریحی بین المللی باید خیلی زودتر از این متوقف می شد.
  • DE ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    1 0
    با دو یا سه مورد کرونا ، آلمان مدارس و مهد کودکها ی منطقه و ادارات را تعطیل کرد اما شما جرئت قرنطینه قم و بستن حرم ها را ندارید ...حرمها با آلودگی بوسه و آب دهان و اشک چشم و لباسهای ضدعفونی نشده کانون خطرند .
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
      0 0
      تعداد کامنت هات باید چندتا بشه تا اقامتت اوکی بشه؟
    • رها IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      0 0
      درست میگه چرا در ایران تعطیل نمیکنن اداره ها رو
  • DE ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    0 0
    مثال زدنی اینجا کسی که حدث به مبتلا بودن داشته باشه در منزل خودش برای ماینه یا تست.
  • DE ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    0 0
    مثال زدنی، کسی که فکر میکنه مبتلا شده پزشک به منزل مراجعه میکنه و همانجا تست و ماینه انجام میشه اقدام میکنند. به شخص دیگری سرایت نمیده. خیلی خوب