آمادگی کامل وزارت جهاد کشاورزی برای مبارزه با آفت ملخ

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در بوشهر گفت: این وزارتخانه برای مبارزه با آفت ملخ در آمادگی کامل قرار دارد و تدابیر لازم در این راستا لحاظ شده است.

به گزارش خبرآنلاین از بوشهر ، عباس کشاورز روز پنج شنبه در حاشیه بازدید از باغ کنار پیوندی در شهرستان دشتی در جمع خبرنگاران افزود: در طول پاییز و زمستان نیز همکاران برای مقابله با آفت ملخ آموزش های لازم را فرا گرفتند و سم نیز به اندازه کافی تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: تجهیزات نیز از سال گذشته بیشتر شده و جای نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد.

کشاورز ادامه داد: سال گذشته آفت ملخ پس از گذشت چندین دهه به صورت جدی وارد کشور شده و با سمپاشی حدود ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این آفت مدیریت و خسارتی نیز متوجه کشاورزان نشد.

کشاورز بیان کرد: این آفت به طور عمومی در جنوب کشور مستقر می شود و با سرما و گرما سازگاری چندانی ندارد و در فصل های دارای آب های معتدل وارد جنوب کشور شده و سپس به هند، پاکستان و ارتفاعات هیمالیا مهاجرت می کند.

وی ادامه داد: امسال نیز این آفت طبق پیش بینی و گزارش های فائو در آفریقا به شدت تراکم آن بالا رفته و چندین برابر سال قبل است.

وی گفت: اطلاعات نشان می دهد در ایران نیز آفت ملخ بیشتر از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشور شده و در خوزستان ورود آن آغاز شد.

وی عنوان کرد: فعالیت آفت ملخ در بوشهر هشت تا ۱۰ روز و در هرمزگان نیز تراکم ملخ های وارده بالا و بیشتر از مبدا همسایگان جنوبی کشور وارد شده است.

کشاورز بیان کرد: در مصوبه ابتدایی دولت در سال جاری ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با آفت ملخ تصویب کرده و در صورت نیاز میزان اعتبار بیشتری برای این موضوع مصوب خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1357808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =