قربانی: چرا فتح‌الله‌زاده را سرپرست کردند؟

فارس نوشت: کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال گفت: وقت آن رسیده که کادر فنی تیم فوتبال استقلال به دنبال یک پلن B هم باشند.

پیروز قربانی در خصوص اولین شکست استقلال با فرهاد مجیدی در لیگ برتر اظهار داشت: متأسفانه استقلال باخت و تمرین نکردن تیم در هفته گذشته و مشکلات دیگر هم در این شکست تأثیرگذار بود اما فراموش نکنید استراماچونی یک سیستمی را در استقلال جا انداخت که جواب هم داد اما بقیه مربیان هم روی این سیستم کار کرده‌اند و نقاط و ضعف قوتش را شناخته‌اند. فکر می‌کنم وقت آن رسیده که کادر فنی تیم فوتبال استقلال به دنبال یک پلن B هم باشند.

وی افزود: من دوستان خوبی در استقلال دارم که مطمئناً به این موضوع واقف هستند و قطعاً پلن B هم دارند و در بازی‌های آینده هر وقت به مشکل بخورند از سیستم دیگری استفاده خواهند کرد. فراموش نکنید بازیکنی مثل دیاباته در ترکیب استقلال غایب است و خیلی می‌تواند به تیم کمک کند. 

کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه گفته می‌شود در سیستم ۳-۵-۲ کنونی استقلال خلاء یک سوئیپر حس می‌شود، تصریح کرد: در سیستم کنونی روز دنیا دیگر سوئیپر وجود ندارد. معمولاً سوئیپرها پشت مدافعان کنار خود را با فاصله جمع می‌کنند. ما یک اشتباهی داریم که همه دفاع سه نفره را با دفاع چهارنفره قیاس می‌کنیم. وقتی تیمی ۳-۵-۲ بازی می‌کند سه دفاع وسط دارد و اگر تیمی ۴-۴-۲ بازی کند دو دفاع وسط خواهد داشت. طبیعتاً سه دفاع وسط خیلی تأثیرگذار است و بهتر جواب می‌دهد. نمی‌خواهم زیاد فنی حرف بزنم ولی وقتی در سیستم سه دفاع دو پیستون چپ و راست پا به توپ می‌شوند طبیعتاً تیمی که چهار دفاع دارد می‌تواند از فضای پشت سر آنها استفاده کرده و برتری عددی در هجوم داشته باشد.

قربانی تصریح کرد: شاید در اینگونه سیستم‌ها شیفت‌ کردن کمی مشکل باشد ولی اگر این مشکل حل شود مطمئناً سیستم سه دفاعه به تیم‌های دیگر چربش خواهد داشت. به نظرم در سیستم استقلال در خیلی از نقاط زمین برتری عددی وجود دارد ولی فقط در آن لحظه‌ای که دو دفاع کنار صاحب توپ می‌شوند چار مشکل خواهند شد.

کاپیتان سابق استقلال  در پاسخ به این سؤال که مصاحبه‌های اعضای هیأت مدیره در روزهای گذشته چقدر در شکست استقلال تأثیر داشت، گفت: طبیعتاً وقتی بازیکنان به این مسئله ورود می‌کنند روی تیم تأثیر گذاشته است ولی همه اینها به خاطر ضعف مدیریت است. مدیریت اصلاً نباید اجازه بدهد که این مسائل به تیم رخنه کند. نمی‌خواهم حرفی بزنم که کسی ناراحت شود ولی یا نمی‌خواستند این مشکلات حل شود که جای تأسف دارد و یا نمی‌توانستند این مشکلات را حل کنند که باز هم جای تأسف دارد.

وی در خصوص انتخاب فتح‌الله‌زاده به عنوان سرپرست باشگاه استقلال گفت: برای فتح‌الله‌زاده آرزوی موفقیت می‌کنم ولی باز هم برایم سؤال است که چرا او را سرپرست کردند. سرپرست یعنی شما کارت را شروع کن تا ببینیم چه می‌شود. حالا هم امیدوارم او بتواند باشگاه را سروسامان بدهد و از این وضعیت خارج کند.

255 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1358095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =