اقدام اردوغان نظامیان بلغارستان را به حالت آماده باش درآورد

فارس نوشت: وزیر دفاع بلغارستان گفت ارتش این کشور آمادگی دارد 1000 نیروی نظامی را برای مقابله با ورورد مهاجران سوری، در مرزهایش با ترکیه مستقر کند.

«کراسیمیر کاراکاچانوف» وزیر دفاع بلغارستان گفت، ارتش این کشور برای جلوگیری از ورود مهاجران از طریق مرز ترکیه آمادگی دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کاراکاچانوف گفت، کشورش آماده است تا ۱۰۰۰ نیروی نظامی را برای جلوگیری از ورود «مهاجران غیرقانونی» از ترکیه در مرزهای خود با این کشور مستقر کند.

وی افزود، پلیس مرزی تا کنون از ورود دو گروه ۳۰ نفری از مرزهای ترکیه به داخل خاک بلغارستان جلوگیری کرده است.

این مهاجران سوری اوایل روز جمعه و پس از آن‌که ترکیه اعلام کرد دیگر از ورود آن‌ها به اروپا جلوگیری نخواهد کرد، به سمت مرزهای بلغارستان رفته بودند.

رویترز به نقل از یک مقام ارشد ترکیه‌ای نوشته آنکارا به پلیس و گارد ساحلی و نیروهای مرزبانی این کشور دستور داده مانع ورود مهاجران سوریه‌ای نشوند. این مقام ترکیه‌ای گفت آنکارا تصمیم گرفته از رسیدن مهاجران سوری به اروپا، از طریق دریا یا هوا جلوگیری نکند. (اینجا)

بلغارستان همچنین اعلام کرده به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به این کشور، تدابیر امنیتی را در مرزهای خود تقویت می‌کند. این کشور که عضو اتحادیه اروپا است با ترکیه حدود ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک دارد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1358306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    0 0
    حالاترکیه می خواهدکارهایی راکه داعش نتوانست انجام دهدخودش رأسا انجام دهد