یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز پیام انتخاب آیت​الله مهدوی​کنی را گسترش وحدت بین همه نیروهای معتقد به انقلاب می​داند.

 تغییر رئیس مجلس خبرگان رهبری و انتخاب آیت​الله مهدوی​کنی اگر چه از سوی برخی گروه​های سیاسی به عنوان شکست هاشمی تعبیر می​شود اما حسین ابراهیمی می​گوید: «کاندیدا نشدن آیت​الله هاشمی رفسنجانی از قدم​های خوبی است که ایشان برداشت و این موجب می​شود که آقای هاشمی یکی از تلاش کنندگان برای ایجاد وحدت باشد.»

در ادامه گفت​وگوی کوتاه خبرآنلاین با این عضو جامعه روحانیت مبارز را می خوانید:

امروز آیت​الله مهدوی​کنی به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند. فکر می​کنید پیام انتخاب آیت​الله مهدوی​کنی در فضای کنونی کشور چیست؟
نمایندگان مردم در خبرگان رهبری نیت مردم را منعکس کردند. آنها خواستار اخلاص، تقوا، مقبولیت و احساس تکلیف در قبال نظام بودند. خلاصه اینکه صداقت می​جویند و اگر در کسی پیدا کنند، دنبال او خواهند بود.

مگر این ویژگی​ها در آقای هاشمی نبود!؟
نه، مفهومش این نیست. آقای مهدوی​کنی در جامعه مقبولیت خوبی داشت و علما و خبرگان هم ایشان را قبول داشتند. ضمن اینکه سوابق ایشان هم درخشان بود. همه این شاخص​ها موجب می​شد که ایشان در این فضا رای بیاورند.

آیت​الله مهدوی​کنی به عنوان چهره​ای معتدل در فضای سیاسی شناخته می​شوند و تقریبا همه طرف​های سیاسی ایشان را چهره​ای موجه می​دانند...
آفرین! حتی اصلاح​طلب​ها با اینکه با خیلی از علما مشکل دارند، با ایشان کنار می​آیند و ایشان را می​پذیرند.

حالا تاثیر این  انتخاب در فضای سیاسی کشور چیست؟
بنده معتقدم این تعادل در آقای مهدوی​کنی وجود دارد و ایشان می​تواند ایجاد وحدت کرده و دل​ها را به هم نزدیک کنند. چون شخصیت ایشان به گونه​ای است که همه ایشان را قبول دارند و دلیلش هم این است که هوا و هوس در ایشان نیست. لذا آیت​الله مهدوی​کنی می​تواند یک عامل وحدت بین همه نیروهایی که انقلاب را قبول دارند، باشند.

آقای هاشمی در نطق امروز خود، نگرانی از گسترش تفرقه در جامعه را یکی از نگرانی​های خود عنوان کردند. فکر می​کنید آقای هاشمی در برهه فعلی چگونه می​توانند به وحدت در کشور کمک کنند؟
یکی از قدم های خوبی که ایشان برداشت این بود که  کاندیدا نشد و به نفع آیت​الله مهدوی​کنی کنار رفت. برداشتن گام​هایی از این نوع و کمک به نظام، انقلاب و آینده نظام، می​تواند موثر باشد و مردم هم احساس آرامش کنند. چون مردم از اختلاف ناراحت هستند. این رفتار آقای هاشمی موجب می​شود که ایشان یکی از تلاش کنندگان برای ایجاد وحدت باشد. آقای مهدوی​کنی هم می​توانند برای این وحدت محور باشند و در نهایت همه رهبری انقلاب را محور وحدت قرار دهند.

/11128

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 135844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =