پیش بینی افزایش میزان هجوم ملخ‌های به خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود که میزان هجوم و تعداد ملخ‌های مهاجم به خوزستان ۷ برابر سال گذشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین از خوزستان ؛ کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه نخستین هجوم دسته‌های ملخ را در هندیجان، بخبعله، شوش، دزفول و به صورت انفرادی در اندیمشک داشتیم گفت: وضعیت هجوم ملخ امسال متفاوت‌تر از سال گذشته بوده پیش‌بینی می‌شود که میزان هجوم و تعداد ملخ‌های مهاجم به خوزستان ۷ برابر سال گذشته باشد.

او با بیان اینکه امسال تعداد دسته‌های ملخ ۷ کیلومتر تا ۱۰ کیلومتر است افزود: ملخ‌ها استعداد تشکیل دسته به ابعاد ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر را نیز دارند که میزان تغذیه آن‌ها ۶۰ تا ۱۵۰ هزار تن در روز است.

چنگلوایی بیان داشت: مسئله هجوم ملخ‌ها به استان و خسارتی که آن‌ها به کشاورزی استان می‌زنند باید جدی گرفته شود و فعلا جنوب کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر و سیستان و بلوچستان با هجوم ملخ‌ها درگیر هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: هیچ راهی برای مقابله با هجوم ملخ‌ها و مهار آن‌ها به جز راه شیمیایی وجود ندارد و سایر راه‌ها مانند روش مکانیکی، ژنتیکی و بیولوژیکی تنها به درد کتاب‌ها می‌خورد.

این مقام مسئول گفت: راه مقابله شیمیایی با هجوم ملخ‌ها استفاده از سمپاش، اتومایزر، توربولاینر و در نهایت استفاده از هواپیما برای سمپاشی است و در نقاطی که امکان استفاده از هواپیما، بهپاد و یا سمپاشی دستی را داشته باشیم به همان روش عمل می‌کنیم.

او اظهار داشت: در صورت وقوع اتفاقی ناگوار برای بخش کشاورزی خوزستان در اثر هجوم ملخ‌ها ۲۰۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی دچار خسارت و آسیب جدی می‌شوند که محل ارتزاق آن‌ها از کشاورزی است و جهاد کشاورزی خوزستان به تنهایی قادر به مقابله با ملخ‌ها به دلیل گستردگی هجوم آن‌ها نیست و همه باید به ما کمک کنند.

چنگلوایی ادامه داد: اگر شرایطی پیش آید که ملخ سبزینه‌ای برای تغذیه نداشته باشد حتی تیرهای چوبی برق را هم می‌خورد و خطر ملخ کمتر از کرونا نیست و حداقل تا ۳ ماه آینده در استان حضور دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1358565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =