۰ نفر
۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
کرونا جشنواره کن را لغو می‌کند؟

ایرنا نوشت: دبیرخانه ​جشنواره‌ کن اعلام کرده است برای پیش‌بینی این‌که آیا شیوع ویروس کرونا موجب لغوشدن فستیوال می‌شود، تصمیمی گرفته نشده است.

ویروس کرونا این روزها به گسترش شیوع خود در سراسر اروپا به ویژه بخش جنوب و غرب ادامه می‌دهد اما جشنواره‌ فیلم کن با انتشار بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرده است که شیوع این بیماری موجب لغو شدن جشنواره نشود. این رویداد از ۱۲ می تا ۲۳ می ۲۰۲۰ (۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد ۱۳۹۹) برگزار خواهد شد و فهرست فیلم‌های بخش مسابقه اواسط آوریل، (فروردین) اعلام می‌شود.

سخنگوی کن اعلام کرد: «برای گمانه‌زنی در مورد تأثیرگذاری ویروس کرونا بر جشنواره‌ امسال، هنوز زود است، در حال حاضر مقامات جشنواره کن در حال نظارت بر شیوع این ویروس‌ هستند تا سلامت و امنیت جشنوار​​ه را تأمین کنند. ما به دقت گسترش ویروس را زیر نظر داریم و به توصیه‌های مقامات محلی، ملی و بین‌المللی در رابطه با آن توجه می‌کنیم. برای پیش‌بینی لغو رویدادی که برای دو ماه و نیم آینده برنامه‌ریزی شده هنوز زود است.»

او اضافه کرد: «فستیوال کن به موقع اقدامات لازم در جهت تأمین سلامت مدعوین را تحت مسؤلیت مقامات دولتی مشخصاً مقامات شهر کن انجام خواهد داد. در حال حاضر مسؤلین برگزاری کن از ۱۲ تا ۲۳ می به فراهم کردن مقدمات ادامه می‌دهند.»

اعلامیه‌ کن در روزهایی منتشر شده که کریستین استروسی، شهردار نیس، اولین مورد ابتلا به کرونا را در منطقه‌ کن تأیید کرد.

شیوع ویروس کرونا صنعت فیلمسازی را به شدت تحت تأثیر قرار داده و بازارهای بزرگی مانند چین و کره‌ جنوبی را تعطیل کرده است. فیلم‌هایی مانند «سونیک خارپشت» (Sonic Hedgehog) این روزها امکان نمایش در چین را ندارند و از طرف دیگر اکران «وقتی برای مردن نیست» (No Time to Die) از چندگانه‌ «جیمز باند» کنسل شده است.

استودیوی دیزنی هم برای اکران «مولان» (Mulan) که بازار چین و آسیا را هدف گرفته بود با چالشی جدی مواجه است. دیزنی این پروژه‌ لایو-اکشن را با بودجه‌ ۲۰۰ میلیون دلاری به تولید رسانده است و در صورت لغو اکران فیلم زیان مالی سنگینی متوجه استودیو می‌شود.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1358864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =