جدیدترین اقدامات ارتش و سپاه در مقابله با کرونا

فارس نوشت:قرارگاه مقابله با ویروس کرونا با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز به کار کرد.

 قرارگاه جهادی مقابله با ویروس کرونا صبح امروز (یکشنبه ۱۱ بهمن) در اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش با حضور امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی‌ زمینی ارتش آغاز به کار کرد.

در جریان آغاز به کار این قرارگاه، امیر حیدری از  تجهیزات ضدعفونی سازی و درمانی اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش برای مقابله با ویروس کرونا که در میدان صبحگاه گرد آمده بودند بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین اقدامات قرارگاه جهادی مقابله با ویروس کرونا قرار گرفت.

تمامی امکانات سپاه کردستان برای مقابله با کرونا بسیج شده‌اند
همچنین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: در حوزه آموزش و در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی ورود پیدا کرده‌ایم و در کنار آموزش مجموعه آموزش به آحاد جامعه را در دستور کار قرار داده‌ایم.

سردار سیدصادق حسینی صبح امروز در حاشیه برگزاری رزمایش آمادگی سپاه کردستان برای کمک به مقابله با کرونا در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌ها با یادآوری درگیرشدن استان با بیماری کرونا اظهار کرد: طبیعتا همه دستگاه‌های کشور آمادگی مبارزه با این بیماری را دارند و سپاه هم در کنار دستگاه‌های دولتی به صورت به همه جانبه این آمادگی را در استان ایجاد کرده است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اذعان داشت: سپاه آمادگی دارد تا در کنار سایر مسئولان دولتی، استانداری، بهداشت و درمان هرگونه کمک در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری ومقابله با آن را انجام دهد.

وی تصریح کرد: سپاه بیت‌المقدس کردستان از همان روزهای اول شیوع این بیماری در کشور در حوزه آموزش چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی اقداماتی را شروع کرده‌ایم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان همچنین از آمادگی گروه‌های جهادی برای مقابله با ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: امکانات و تجهیزات درمانی کاملا آماده است و در بحث ضدعفونی هم این آمادگی را ایجاد کرده‌ایم که در صورت نیاز در سطح خیابان‌ها، اماکن دولتی، بیمارستان‌ها و سایر اماکن به کمک سایر دستگاه‌های فعال در این حوزه بیاییم.

سردار حسینی تصریح کرد: سپاه کردستان از امکانات و تجهیزات خوبی برای ضدعفونی و گندزدایی اماکن برخوردار است و با استفاده از تجهیزات دفاعی نیز، در صورت اعلام نیاز در هر زمان از شبانه روز آنها را در زمینه مقابله با بیماری کرونا بکارگیری خواهیم کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: آموزش‌های لازم به نیروها ارائه شده و در حال آموزش به آحاد مردم هستیم.

وی همچنین تصریح کرد: با هماهنگی سازمان صمت استان، آمادگی حمایت از واحدهای تولیدی که بخواهند خط تولید خود را به سمت تولید محصولات ضدعفونی و بهداشتی تغییر دهند، داریم تا مردم را از نگرانی بابت این بیماری نجات دهیم.

سپاه آماده کمک برای مقابله با کرونا است
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز از بکارگیری تمامی تجهیزات و اقدامات سپاه در کنار دولت در خصوص مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا خبر داد.

عملیات ضدعفونی اماکن عمومی توسط نیروهای انقلابی و جهادی قرارگاه نجف اشرف با بکارگیری ادوات لشکر عملیاتی 29 سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان، تیپ انصار الاسلام و بهداری غرب پیش از ظهر امروز در کرمانشاه آغاز شد.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در حاشیه آغاز این عملیات از بکارگیری تمامی تجهیزات و اقدامات سپاه در کنار دولت در خصوص مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا خبر داد و آمادگی خود را در این زمینه برای پذیرش بیماران در تمامی مراکز سپاه، بیمارستان‌های سپاه و مرکز بهداری غرب اعلام کرد.

سردار بهمن ریحانی با تاکید ضدعفونی کردن و گندزدایی اماکن عمومی، شهرها و مراکز عبور و مرور مردم در راستای رفع آلودگی  ویروس کرونا، افزود: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با شهرداری هر روز بخشی از شهر را ضدعفونی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سپاه در بحران‌های مختلف و رفع مشکلات مختلف همواره درکنار مردم بوده است، گفت: تیم‌های پزشکی نیز از سوی بسیج جامعه پزشکی به روستاها و نقاطی که احتمال آلودگی به این ویروس وجود دارد، اعزام شده‌اند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1358975

برچسب‌ها