۱۶ نفر
۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
لباس‌ها هم به ویروس کرونا آلوده می‌شوند؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: یک متخصص عفونی گفت: لباس‌ها به میزان زیاد به ویروس کرونا آلوده نمی‌شوند و می‌توان آن‌ها را با شوینده‌های طبیعی شست.

معصومه بیاتی، متخصص عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل درباره میزان ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح گفت: قابلیت ماندگاری ویروس کرونا روی سطوح جامد مانند میز کار، صندلی، دستگیره‌های از ۲ ساعت تا ۹ روز است که بهترین ضدعفونی کننده روی این سطوح آب و محلول‌های سفید کننده است.

او افزود: برای تهیه محلول ضدعفونی کننده باید ۹ قسمت آب و یک قسمت سفید کننده مانند وایتکس را ترکیب کرده و با استفاده از پارچه خیس سطوح را تمیز کرده و با پارچه خشک هم باقی مانده رطوبت را پاک کرده و از بین ببریم.

این متخصص عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: در سطوح جاذب میزان تعاملی که فرد در مدت زمان حضور در محیط آلوده دارد می‌تواند تعیین کننده باشد. اگر ما در محیطی کار می‌کنیم که ترشحات تنفسی زیاد است بهترین کار این است که کفش هایمان را خارج از محیط ساختمان تعویض کنیم و با همان کفش‌ها داخل نشویم.

ویروس کرونا؛ آیا لباس‌ها هم به ویروس کرونا آلوده می‌شوند؟

بیاتی گفت: لباس ها به میزان زیاد به ویروس کرونا آلوده نمی شوند، خیلی لباس‌هایی که خیلی آلوده نیستند را بعد از خروج از محل کار مانند محیط بیمارستان‌ها نه محیط‌های عادی که میزان تعامل و برخورد افراد با قطرات تنفسی زیاد نیست باید در کیسه زباله بزرگی بریزیم و بعد از وارد شدن به منزل آن‌ها را با شوینده‌های معمولی بشوییم.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1359443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =