فعالیت ۷ اکیپ تخصصی پلیس به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در اراک

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از فعالیت ۷ اکیپ تخصصی از ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت و کارشناسان مرکز بهداشت به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان اراک خبر داد.

 به گزارش خبرآنلاین از اراک ؛ پلیس یوسف سپهوند با اشاره تمهیدات عملیاتی پلیس در مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح استان اظهار داشت: با توجه به حوزه ماموریتی پلیس، طرح‌های عملیاتی ویژه‌ای به منظور تشدید نظارت بر واحدهای صنفی و اماکن پرترددی چون رستوران‌ها،‌ تالارهای پذیرایی، باشگاه‌های ورزشی، سفره خانه‌ها، قهوه خانه‌ها، آرایشگاه‌ها و... در دستور کار اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات پلیس با اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنف رستوران داران و تالارهای پذیرایی در سطح استان به ویژه شهرستان اراک افزود: در این جلسات، معضلات و مشکلات اصناف به ویژه واحدهای صنفی سفره‌خانه‌های سنتی، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، قهوه خانه‌ها، ‌تالارهای پذیرایی و دیگر واحدهای صنفی و تاثیر رعایت ملزومات بهداشتی در این واحدهای صنفی در شیوع ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد:‌ در این نشست‌های تخصصی مقرر شد از طریق اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی مربوطه اطلاع رسانی لازم به منظور عدم عرضه و ارائه قلیان در واحدهای صنفی اعلامی تا اطلاع ثانوی صورت پذیرد و به صورت نظارت لازم از سوی بازرسان اعمال شده و با هدف حفظ سلامت و ایمنی شهروندان و پیشگیری از شیوع و انتشار ویروس کرونا با واحدهای صنفی متخلف برابر قانون برخورد شود.

سپهوند در ادامه گفت: در چند روز اخیر طی بازدیدهای انجام شده از واحدهای صنفی قهوه خانه‌ها و سفره‌خانه های سطح شهر، ۳ واحد صنفی پلمب و به ۳۶ واحد تذکر، ۱۱ واحد تعهد کتبی و به ۳ واحد صنفی دیگر اخطاریه پلمب صادر شد.

وی اضافه کرد: در بازدیدهای انجام شده از واحدهای صنفی لوازم آرایشی و بهداشتی در شهرستان اراک نیز از ۴ واحد صنفی تعهد اخذ و به ۲۱ واحد صنفی تذکر داده شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در بازدید و نظارت بر باشگاه‌های ورزشی و گیم نت های سطح شهر اراک به ۹ واحد تذکر و از ۳ واحد صنفی تعهد اخذ و در کنترل و نظارت برتالار های پذیرایی و رستوران های سطح شهر نیز به ۱۳ واحد تذکر و از ۴ واحد تعهد اخذ شد.

این مقام انتظامی در ادامه بر کنترل و نظارت بر داروخانه‌ها و واحدهای فروش تجهیزات پزشکی با همکاری دیگر دستگاه‌ها مسئول خبر داد و ادامه داد: در این خصوص نیز به ۷ واحد تذکر ارائه و از ۲ واحد صنفی نیز تعهد اخذ شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد:‌ همچنین به منظور افزایش کنترل و نظارت مستمر بر صنوف شهر اراک با هماهنگی به عمل آمده با مرجع قضائی و مرکز بهداشت و درمان شهر اراک مقرر شد که طی گشت مشترک متشکل از تعداد ۷ اکیپ متشکل از ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس استان و مرکز بهداشت از صنوف پر تردد و صنوفی که احتمال شیوع ویروس کرونا در آن متصور است، سرکشی لازم صورت گیرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1359540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =