قیمت گوشت گوسفندی در البرز به ۱۴۰ هزار تومان رسید

اقتصاد برخط نوشت:قیمت گوشت گرم گوسفندی در فروشگاه‌ها و قصابی‌های استان البرز از کیلویی ۱۱۵ تا ۱۴۰ هزار تومان در روزهای اخیر افزایش یافته است.

در روزهایی که با التهاب فضای جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا و نگرانی مردم از این بابت روبرو هستیم، سودجویان برای هر کدام از نیازهای مردم کیسه ای دوخته اند.
در حالیکه به ادعای کارشناسان مربوطه در بخش دامپزشکی، ویروس کرونا هیچ تاثیری بر سلامت دام ندارد، ولی در ظاهر با کمبود و گرانی این فراورده پروتئینی در سطح بازارها روبرو شده ایم.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان البرزگفت :در خصوص دلیل گران شدن گوشت گرم گوسفندی، گفت: بخشی از نیاز جامعه برای گوشت گرم گوسفندی باید از طریق واردات تامین می شده که در ظاهر شیوع بیماری کرونا، بر واردات گوشت نیز تاثیر گذاشته است.
مسعود کریمی افزود: در روزهای پایانی سال و نگرانی مردم از کمبود گوشت به دلیل وضعیت کنونی، خرید مردم بیشتر شده است.
وی اظهار داشت: این در حالی است که گوشت گوساله منجمد و گرم در بازار به وفور یافت می شود ضمن اینکه قرار بود گوشت منجمد گوساله با قیمت هر کیلو ۳۹ هزار تومان در نمایشگاه های بهاره عرضه شود که به دلیل شیوع این بیماری، برگزاری نمایشگاه ها نیز لغو شده است.
وی یادآور شد که هم اکنون در سردخانه های شرکت های پشتیبانی امور دام گوشت قرمز منجمد و گوشت مرغ به وفور ذخیره شده است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز نیز با اشاره به اینکه طی روزهای آینده با تولید انبوه قیمت گوشت متعادل می شود، گفت: اتاق اصناف هر هفته موظف است کمیته جلسه نرخ گذاری گوشت را با حضور دستگاه های ذیربط برگزار و پس از آنالیز قیمت اعلام شود.
سیامک آقایی افزود: ‌قیمت اعلام شده مبنای فروش در بازار شده و بازرسان بایستی بر آن نظارت کنند.
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز نیز گفت: پیش از شیوع بیماری کرونا قیمت گوشت قرمز گوسفندی،‌ قیمتی منطقی و پایین بود به طوریکه قیمت به سربه سر تولید و مصرف رسیده بود.
پرویز زرگر افزود: ولی با توجه به شیوع بیماری کرونا و تاکید به مردم بر اینکه از خانه ها خارج نشوند، باعث شد تا مردم مازاد بر نیاز خود خرید کرده که در نهایت منجر به بروز مشکل کاهش محصول شد و باعث شد تا توازن عرضه و تقاضا برهم بخورد.
وی با اشاره به اینکه میزان عرضه گوشت در بازار همچون گذشته است، اظهار داشت:‌ پیش بینی می شود که تا ۲۰ روز یا یک ماه آینده با کاهش قیمت گوشت و همچنین وفور گوشت در بازار مواجه باشیم ضمن اینکه اکنون گوشت منجمد به میزان کافی در بازار و سردخانه ها موجود است.
زرگر در خصوص میزان گوشت مصرفی در استان، گفت: ‌تا پیش از این موضوع روزانه ۴۰ تن گوشت قرمز و ۱۳۰ تن گوشت سفید مرغ در استان مصرف می شد ولی اکنون به دلیل ورود گوشت به استان از چند مبادی مختلف، آمار دقیقی از ورود و فروش روزانه گوشت در دست نداریم.
وی یادآور شد که استان در روزهای گذشته با شیوع ویروس کرونا درگیر بوده و تمام همت و توانایی خود را برای تامین مواد اولیه مواد ضدعفونی و ژل های بهداشتی کارخانجات به کار بسته ایم به همین دلیل مقداری از بازار مصرف دور بوده ایم و نتوانسته ایم هر روز بازار را رصد کنیم.
طبق گزارش های رسمی تاکنون ۱۲۰ مورد مشکوک و ۱۲ مورد مثبت ویروس کرونا در استان البرز ثبت شده و ۲ نفر براثر این بیماری جان باخته اند.
۶ مرگ مشکوک نیز در دست بررسی است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1359597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =