ترکیه یک جنگنده سوری دیگر را در ادلب ساقط کرد

فارس نوشت:یک منبع نظامی در سوریه تأیید کرد که یک جنگنده دیگر این کشور در استان ادلب به آتش نیروهای ترکیه در این استان ساقط شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) یک منبع نظامی اعلام کرد که ساعت ۱۱:۳۰ صبح امروز سه‌شنبه یک جنگنده ما هنگام اجرای مأموریت خود در جنوب [استان] ادلب علیه گروه‌های مسلح تروریستی هدف یک موشک نیروهای رژیم ترکیه قرار گرفت.

خبرگزاری سوریه به نقل از این منبع نظامی که نامش را فاش نکرد افزود: این اصابت موجب سقوط جنگنده در منطقه‌ای در شمال غرب [شهر] معرة النعمان شد.

خبرنگار سانا همچنین پیشتر گزار کرده بود که نیروهای ترکیه یک جنگنده سوری را هنگامی که مشغول عملیات علیه گروه‌های تروریستی بوده، هدف گرفته‌اند. 

این سومین جنگنده سوری است که طی کمتر از یک هفته به دست نظامیان ترکیه ساقط می‌شود. دو روز پیش نیز دو جنگنده دیگر سوریه با آتش نیروهای ترکیه در استان ادلب سرنگون شده بود. 

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1360044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا AE ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    1 0
    خدا برکت.ترکیه از مظلومان حمایت میکنه ااان نزدیک ۴ میلیون سوری اواره شده میرن اروپا اون کثافتا اجازه ورود نمیدن باید یکی باشه از مظلومان دفاع کنه.فقط ترکیه هست که اونجا از ا نا دفاع میکنه.از خدا میخوام تا یار ترکیه باشه .
    • حسن ES ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
      0 0
      ترکیه به فکر مسلمونا نیست دید اروپا تو جنگ با سوریه پشتشو خالی کرد برا همین مرزارو باز کرد که دهن اونا سرویس شه تو این روزا همه ب فکر سیاست کسی ب فکر مظلوم نیس
  • فاطمه IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    2 0
    ملت سوریه یا کشته می‌شوند یا آواره می‌شوند من داشتم فکر میکردم اگر مردم با حکومت سوریه هستند پس چرا به سمت سرزمین های که نظام سوری فتح داره یا داره مهاجرت نمی‌کنند بنظر من تنها راه حل مشکل سوریه انتخابات آزاد بود که انجام نپذیرفت بقیش بهانه تراشی هست
  • محمد IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    0 0
    زیاد هم مهم نیست چون بیشتر این هواپیماها از رده خارج کهنه و قدیمی هستن همون بهتر که پاکسازی بشن جنگنده نسل جدید نیست که کلی قیمتش باشه و طرف ناراحت از هدف قرار گرفتنش
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    0 0
    نزدیکی مرز ترکیه با ادلب و به خصوص منطقه معره اانعمان که جنگنده سوری اونجا ساقط شده ، کمتر از 70 کیلومتر هست و این فاصله کم باعث شده جنگنده های ترکیه به راحتی درون خاک خودشون ، به سمت بمب افکن های سوریه شلیک کنن و در عین حال در امان هم باشند.البته این ماجرا نمیتونه تداوم داشته باشه چون این نزدیکی مرز دوطرفه است!
  • محمد IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    0 0
    زمان بزن در رو به پایان رسیده است.
  • US ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    7 0
    تو خاک سوریه جنگنده سوری میزنه!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!؟!؟ ننگ بر عثمانی تبارها که ارامنه ویونانی واکراد جزء جنایت ازاینا ندیدن . باید درخاک ترکها جنگنده شکارکرد برای تلافی تا حساب کاردست این وحشیها بیاد
  • علی IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    5 0
    از سوریه و محور مقاومت تعجب می‌کنم چرا اعلان جنگ علیه ترکیه نمی کنند ترکیه دیگه باید چکار کند که نکرده